סמן V וריטס והמשלוח בדרך

הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד: מספר חברות ספנות ידלגו על נמל חיפה

הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד: מספר חברות ספנות ידלגו על נמל חיפה

לאור העומס השהה לאחרונה נמל חיפה את החלונות הקבועים לכניסות אניית מכולות. חברת סילנד והמבורג סוד הודיעו כי לא יפקדו את נמל חיפה במהלך ששת השבועות הקרובים. חברת אוריין ללקוחות: צופה אתגרים רבים בתקופה הקרובה
04.04.21 / 17:01
הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד: מספר חברות ספנות ידלגו על נמל חיפה
04.04.21
הצפיפות בנמלי חיפה ואשדוד: מספר חברות ספנות ידלגו על נמל חיפה

הצפיפות הגדולה הקיימת בכניסה לנמלי חיפה ואשדוד ומספר האניות הגדול הממתין לכניסה לרציפים הוחרפו משמעותית לאחרונה, והדבר יוצר עיכובים וקשיים נוספים הן בייבוא והן בייצוא הימי.

לאור העומס, השהה לאחרונה נמל חיפה את החלונות הקבועים לכניסות אניית מכולות. הודעה זו הובילה לכך שחלק מהאניות הודיעו כי לא יפקדו נמל זה בקרוב.

חברת SEALAND הודיעה כי לא תפקוד את נמל חיפה בששת השבועות הקרובים לפחות.

שבי (שבתאי) כהן, מנכ״ל מארסק ישראל, אמר בשיחה עם מערכת PORT2PORT בהמשך להודעתה של חברת סילנד, שהיא חלק מקבוצת מארסק, כי ״בגלל תפוקות הנמל הנמוכות, ביטול חלונות ועשרות אלפי מכולות עודפות שיש לנו פה בלי יכולת לפנות אותן החלטנו לא לפקוד את נמל חיפה למשך השבועות הקרובים. זאת למרות שהמחיר הוא יקר וכבד וכואב. יחד עם זאת, ייתכנו שינויים בהחלטה שלנו בהתאם להתפתחויות״.

חברת המבורג סוד הודיעה כי לא תגיע לנמל חיפה בששת השבועות הקרובים, לפחות, והיא תפעל עם אניית פידרים שתצא מפורט סעיד ותפקוד את נמל חיפה בעוד נמל אשדוד ימשיך לקבל לפקידה את אניית האם של החברה.

חברת MSC הודיעה על עלייה משמעותית של היטל IEI (Emergency Imbalance) שעומד כעת על מאות דולרים, ובשיחה עם עדני סימקין, מנכ״ל MSC  ישראל, הוא ציין כי אניות החברה בקווי האינדוס ובקו שמפעילה ברית 2M לא יפקדו לתקופה הקרובה את נמל חיפה אלא יפקדו נמלים אחרים באזור.

על פי דיווחים מהשטח, התפוקות באשדוד מוגבלות ואינן מתגברות על העומסים והביקוש לפריקה או העמסת אניות.

חברת אוריין הודיעה ללקוחותיה בעקבות המצב כי היא ״צופה אתגרים רבים בתקופה הקרובה גם בצד ׳הישראלי׳ בכל הקשור למשלוחים ימיים, וזאת בנוסף לקשיים המוכרים בחו״ל, מחסור במכולות, ביטולי קווים ומצוקת מקום״.

יורם הופמן, מנכ״ל סוכנות ימית א.מ.א המייצגת בישראל את חברת המבורג סוד, אמר בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי המצב ישתפר רק כאשר הנמלים החדשים יתחילו לעבוד וכי כולם - כולל הנמלים הישנים - מחכים בשקיקה לפתיחתם. ״בנמלים הישנים – אשדוד וחיפה – אין עם מי לדבר כרגע שיהיה מסוגל לפתור את התוהו ובוהו. מה שעושים הנמלים זה איך להתכונן במינימום הפסדים לרגע שהנמלים החדשים ייפתחו ויתחילו להתחרות בהם. לא מעניין אותם בכלל מה קורה עד אז. זה נכון שיש צפיפות והפרעות לשרשרת האספקה בנמלים רבים בעולם אבל הבעיות האלה לא קשורות לבעיות המתמשכות של כוח אדם בעיקר וציוד לא תקין – שאלו בעיות פתירות לולא היה כאן כישלון קולוסאלי על ידי כל הגורמים הקשורים לנמלים״.

מחברת נמל חיפה נמסר כי היא ״אינה מתייחסת להסכמים מסחריים עם חברות הספנות״ וכי היא ״מנהלת את העומס באופן המיטבי״.