סמן V וריטס והמשלוח בדרך

התחרות בנמלים יוצאת לדרך: נמל המפרץ ייפתח ב-1 בספטמבר

התחרות בנמלים יוצאת לדרך: נמל המפרץ ייפתח ב-1 בספטמבר

השקת הנמל תעשה במסגרת אירוע השקה חגיגי שתקיים חברת נמלי ישראל ביחד עם חברת SIPG המפעילה הבינלאומית, בו ייקחו חלק ראשי המדינה והמשק. מנכ״ל חנ״י, יצחק בלומנטל: זהו הנמל הכי חדיש בעולם, המילה האחרונה בתחום טכנולוגיית הנמלים
28.07.21 / 11:43
התחרות בנמלים יוצאת לדרך: נמל המפרץ ייפתח ב-1 בספטמבר
28.07.21
התחרות בנמלים יוצאת לדרך: נמל המפרץ ייפתח ב-1 בספטמבר

תחילתו של עידן חדש בענף הנמלים בישראל: חברת נמלי ישראל הודיעה היום כי נמל המפרץ בחיפה יפתח לפעילות ב-1 בספטמבר 2021. השקת הנמל תעשה במסגרת אירוע השקה חגיגי שתקיים חברת נמלי ישראל ביחד עם חברת SIPG המפעילה הבינלאומית, בו ייקחו חלק ראשי המדינה והמשק.

 

נמל המפרץ החדש, ממיזמי התשתיות הגדולים בישראל בו הושקעו למעלה מ-5 מיליארד שקל בתשתית, בכבישים לנמל ובציוד הפעלה המתקדם, יאפשר לראשונה לאניות ענק באורך של 400 מטר וברוחב של 62 מטר הנושאות 18,000 מכולות ויותר, לעגון בישראל ויביא לשיפור ולקיצור משך הפריקה והטעינה. על מנת להתמודד עם ספינות הענק שצפויות לפקוד את הנמל החדש נבנו רציפים שלא נראו כמותם בעבר בישראל באורך של כ-800 מטרים ובעומק של כ-17.3 מטר.

 

עוזי יצחקי, יו״ר חברת נמלי ישראל: ״פתיחת נמל המפרץ היא רגע היסטורי למדינת ישראל ובשורה אדירה למשק הישראלי והציבור הרחב. מדובר באחד מפרוייקטי התשתית הגדולים והמורכבים שהוקמו בישראל, אותו ליוויתי עוד בשלב התוכניות והמכרזים כמנכ״ל משרד התחבורה. הפעלת הנמל החדש ביחד עם נמל הדרום שצפוי להיפתח אף הוא במחצית השנייה של 2021, תעניק מענה לצרכי המשק, תוביל לתחרות, לשיפור וייעול השירות בענף הנמלים בישראל ותציב אותנו בשורה הראשונה עם מדינות נמל מתקדמות״.

 

יצחק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמלי ישראל: ״פתיחת נמל המפרץ היא בשורה למשק הישראלי, והיא תחולל מהפכה במשק כולו. זהו הנמל הכי חדיש בעולם, המילה האחרונה בתחום  טכנולוגיית הנמלים. מדובר בהשפעה דרמטית על כולם החל מהתעשיינים ועד הצרכן הישראלי  בהפחתת יוקר המחייה שכן כמעט כל המוצרים, כולל חומרי הגלם שמשמשים את התעשיה הישראלית מגיעים דרך שערי נמלי הים. תוך 6 שנים בלבד הצליחה חברת נמלי ישראל להוביל ולקדם מיזם תשתיות אדיר ממדים שיביא לתחרות בענף הנמלים שכל המשק מחכה לה. פתיחת הנמל מאיצה את תהליך הרפורמה בנמלים והעמקת התחרות גם לתחום אוניות המכולה, דבר אשר יביא לשיפור והתייעלות ברמת השירות בנמלים בישראל לטובת היבואנים, היצואנים וגורמי התעשייה השונים, פריקת האוניות ואחסנת המכולות תתבצע מחדר בקרה ללא מנופאים המוצבים על המנוף אלא באמצעות המנופים המתקדמים בעולם ומערכות מידע חדשניות אשר יאפשרו יעילות בהפעלת כוח האדם ועבודה מסביב לשעון, לאורך כל שעות היממה. פתיחת הנמל תיתן מענה לצרכי המשק, תבטיח את המוכנות של ישראל לקליטת אוניות הענק ותאפשר לישראל להיערך לשינויים שקורים בתעשיית הסחר הימי״.

 

מחנ״י נמסר כי ״מעבר לתרומתו האדירה למשק כולו ולקידום התחרות בין הנמלים, פתיחת נמל המפרץ תהווה גם מנוע צמיחה חשוב למטרופולין הצפוני בכלל ולעיר חיפה בפרט. תרומת נמל המפרץ לעיר חיפה ולסביבה מוערכת בכ-1.5 מיליארד שקל והנמל והפעילות סביבו צפויים לספק עבודה לאלפי אנשים״.

 

עוד נמסר מחנ״י כי ״למעלה מ- 99% מהסחר הישראלי משונע דרך נמלי הים, ופתיחת נמל המפרץ, הראשון מבין שני הנמלים החדשים שהוקמו בישראל תאפשר את קידום התחרות בין הנמלים ותחולל מהפכה של ממש במשק כולו, וזאת בכל ענפי המשק ללא יוצא מן הכלל, לטובת הציבור בישראל. פתיחתו של  נמל המפרץ ובהמשך השנה גם של נמל הדרום, מציבה את נמלי ישראל בשורה הראשונה והמתקדמת באגן המזרחי של הים התיכון  ובעולם הנמלים״.

 

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך על הודעת חברת נמלי ישראל (חנ״י) כי נמל המפרץ - הנמל הפרטי החדש בצפון הארץ - ייפתח לפעילות מסחרית החל מ-1 בספטמבר. לדברי לין: ״המשבר בנמלי הים בחודשים האחרונים הוכיח עד כמה נחוץ להפעיל ובמהרה את הנמלים החדשים, בחיפה ובאשדוד, ולכן קריטי שתקופת ההרצה תהיה קצרה ביותר. פתיחת הנמל הצפוני אינה מייתרת את הצורך לייעל בתקופה זו את עבודת נמל אשדוד ולהוסיף עוד 50 עובדים זמניים לפחות לעוד תקופה של חצי שנה, שכן יקח זמן עד אשר נמלי הים החדשים יוכלו לעבוד במלוא התפוקה.  מעבר לכך, לין ציין כי עדיין לא נמצא פתרון לפריקה וטעינה של מטען כללי, ונכון לתקופה זו זמן ההמתנה של אניות אלה מחוץ לנמלים עלול להגיע אף ליותר מחודש והמשמעות היא תוספת של עלויות כבדות ליבואנים, העלולות להיות מתורגמות בסופו של דבר למחיר המוצרים הסופיים״.