סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברת נמל חיפה קלטה באוקטובר 39% מכלל מכולות היבוא לישראל

חברת נמל חיפה קלטה באוקטובר 39% מכלל מכולות היבוא לישראל

חברת נמל חיפה קלטה בחודש אוקטובר 32% מכלל המכולות ששונעו בנמלי ישראל. 27% מהמכולות המלאות נקלטו בנמל אשדוד, 23% בנמל המפרץ ו-11% בנמל הדרום. אודי שרון, מנכ״ל נמל חיפה: נתוני רספ״ן מבטאים את האמון שלקוחות נמל חיפה נותנים בנו
26.11.23 / 16:24
חברת נמל חיפה קלטה באוקטובר 39% מכלל מכולות היבוא לישראל
26.11.23
חברת נמל חיפה קלטה באוקטובר 39% מכלל מכולות היבוא לישראל

חברות ספנות ובעלי המטענים הביעו אמון מלא בנמל חיפה מאז תחילת המלחמה. חברת נמל חיפה קלטה באוקטובר 39% מכלל המכולות המלאות שהגיעו לישראל, בכלל זה כמעט את כל המטענים שהוסטו מהדרום. פעילות כלי הרכב שצברה תאוצה בחודשים האחרונים הגיעה ל-50% מענף הרכב באוקטובר

 

רספ״ן פרסמה את דו״ח נתוני שינוע המטען בנמלים לחודש אוקטובר, ומהנתונים עולה כי נמל חיפה מוביל בכל פלחי השוק, בכלל זה מכולות, מטען כללי וכלי רכב. חברת נמל חיפה שבשליטת קבוצת אדאני - גדות נרתמה בזמן שיא כדי להיערך לגידול הדרמטי ולביקושים הגדולים של חברות הספנות ובעלי המטען. על פי נתוני משרד התחבורה, כמעט כל הפעילות שעלתה צפונה נקלטה בנמל חיפה.
 

בתחום המכולות חברת נמל חיפה קלטה בחודש אוקטובר 32% מכלל המכולות ששונעו בנמלי ישראל,  ו-39% מהמכולות המלאות (בניכוי שינוע של מכולות ריקות). 27% מהמכולות המלאות נקלטו בנמל אשדוד, 23% בנמל המפרץ ו-11% בנמל הדרום.
 

על פי נתוני משרד התחבורה נמל חיפה הינו היחיד שחווה עלייה של בנתח השוק באוקטובר (של כ-50%), אל מול ירידה של שאר הנמלים, כולל נמל המפרץ הנמצא בחיפה.

 

בתחום כלי הרכב, נמל חיפה זוכה לעלייה משמעותית בנתח השוק מזה מספר חודשים, ובחודש אוקטובר הגיע ל-50% מכלל כלי הרכב שהגיעו לישראל. 44% יובאו דרך נמל אילת ו- 6% דרך נמל אשדוד. לשם השוואה, בשנת 2022, טרם ההפרטה, עמד נתח השוק של נמל חיפה בתחום כלי הרכב על 12% בלבד. אניות הגלנוע שהגיעו לחיפה עם כלי רכב מיובאים כללו מותגים שמיוצרים באירופה, וכן מכוניות חשמליות תוצרת סין שהגיעו באוניות ייעודיות מהמזרח הרחוק דרך תעלת סואץ, פעילות שתוכננה עוד טרם המלחמה, ונמשכה כמתוכנן למרות המצב הביטחוני.

 

אודי שרון, מנכ״ל נמל חיפה: ״נתוני רספ״ן מבטאים את האמון שלקוחות נמל חיפה נותנים בנו. הם יודעים שברגע האמת אנחנו נמצא עבורם פתרונות, גם בזמן שיא, תוך הפעלת כל היצירתיות והיכולות של עובדי הנמל המקצוענים. עלייה של עשרות אחוזים בפעילות בזמן כה קצר תוך מתן שירות מצוין שלא נפגע למרות העלייה בנפח הפעילות, הם תוצאה של המחויבות של בעלי נמל חיפה, קבוצת אדאני ההודית וגדות הישראלית, ושל צוות העובדים בנמל חיפה. זה ה-DNA של נמל חיפה, היום יותר מתמיד״.