סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס - המשך ירידת מחירים בהובלה ימית , מצב המשק

חדשות וריטס - המשך ירידת מחירים בהובלה ימית , מצב המשק

אנו עדים להמשך ירידת מחירים בהובלה הימית, המשך ירידה חדה בנפחי ההובלה באירופה ובארה"ב, תחזית סחר חדשה מזהירה כי סגרים עקב התפרצות נגיף הקורונה עשויים לחזור ב-2003 .
10.11.22 / 21:19
חדשות וריטס - המשך ירידת מחירים בהובלה ימית , מצב המשק
10.11.22
חדשות וריטס - המשך ירידת מחירים בהובלה ימית , מצב המשק

אנו עדים להמשך ירידת מחירים בהובלה הימית, המשך ירידה חדה בנפחי ההובלה באירופה ובארה"ב, תחזית סחר חדשה מזהירה כי סגרים עקב התפרצות נגיף הקורונה עשויים לחזור ב-2023 .

דרישת המכס לביצוע תשלומים לתשלומי מיסים יחולו על היבואנים נדחתה לתאריך 1.2.23 , כזכור הדרישה לתשלום באמצעות העברות זהב / מס"ב. 

בנק ישראל העלה את הריבית פעם נוספת ב0.75%, ובכך הציב את שיעור הריבית ברמה של 2.75%, בהצהרתו של הנגיד לאחר העלאת הריבית, אמר כי הריבית הנוכחית להערכתו כבר משקפת רמה של ריסון ורמז כי תהליך עליית הריבית המהירה קרובה לסיום. מדד המחירים לצרכן שפורסם עבור חודש ספטמבר עלה ב-0.2%, ובכך הציב את שיעור האינפלציה בקצב שנתי של 4.6% . 

ישראל רשמה  עודף תקציבי מצטבר מהתוצר ב-12 החודשים הסתכם ב-0.9% ונכון לחודש ספטמבר מתחילת שנת 2022 נמדד עודף תקציבי של כ-3.33 מיליארד ₪.

אירופה

הבנק המרכזי של אירופה ה -ECB הכפיל את שיעור הריבית בחודש אוקטובר בכך שהעלה את הריבית מרמה של 0.75% לרמה של 1.5%, רמות האינפלציה באירופה באוקטובר ממשיכות לשבור שיאים ונמצאות ברמה של 10.7% בקצב שנתי, כאשר מחירי האנרגיה הם לאלו שמשפיעים בעיקר על עלייה של 41.9% בקצב שנתי. ממשלת אנגליה והבנק המרכזי ה- BOE מתמודדים עם משבר יוקר המחיה שפוקד את המדינה עם קצב אינפלציה שנתי של 10.1% נכון לחודש ספטמבר, הרמה הגבוהה ביותר ב-40 השנים האחרונות.

ארה"ב

ה- FED העלה את הריבית בארה"ב ב-0.75% - בפעם הרביעית ברציפות לרמה של 4%. היו"ר פאואל אותת על אפשרות כי רצף העלאות הריבית האגרסיבי מתקרב לשלביו הסופיים, אך גם העריך כי שיא הריבית יהיה גבוה מכפי שהוערך. מדד המחירים לצרכן עבור חודש ספטמבר עלה ב- 0.4%, זאת לעומת צפי לעלייה של 0.2%, ובכך הציב את קצב האינפלציה השנתי ברמה של 8.2%. מדד הליבה עלה ב0.5% ובקצב שנתי מדד

הליבה טיפס לרמה של 5.1%, ובכך מתקרב לרמות השיא של 40 השנים האחרונות. העלייה החדה בריבית המשכנתאות של מעל ל-7% (עבור משכנתאות ל-30 שנה), הגבוהה ביותר מזה 20 שנה, ההובילה לירידה חדה ברמות הביקוש למשכנתאות מאז שנת 1997.

סין

נתוני התוצר עבור הרבעון השלישי של שנת 2022 הצביעו על צמיחה של 3.9% בקצב ,עם זאת עולה כי הצריכה הפרטית במדינה האטה בחדות בחודש הראשון של אותו הרבעון. ההשקעות בנדל"ן המשיכו להתכווץ בצורה משמעותית, האבטלה עלתה לרמה של 5.5% ,וחלה האטה בייצוא אשר מצביעה על היחלשות הביקושים החיצוניים.

לחצו לקישור : כל חדשות וריטס 

צוות קבוצת וריטס עומד לשירותכם 

שבת שלום וסוף שבוע נעים ומהנה

משה יחזקאל cplm / יו"ר 

moshey@veritas.co.il