סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס - מצב המשק העולמי ובישראל - מחירי הובלה ימית

חדשות וריטס - מצב המשק העולמי ובישראל - מחירי הובלה ימית

צפי של משבר עולמי עומד להכות בכלכלה העולמית, אחרי עשור של כסף זול מסתמן משבר גדול בהיסטוריה של פשיטות רגל עסקיות וחדלות פירעון שתגרום להאט את הצמיחה הכלכלית ושווקי קווי האשראי....
28.07.23 / 15:16
חדשות וריטס - מצב המשק העולמי ובישראל  - מחירי הובלה ימית
28.07.23
חדשות וריטס - מצב המשק העולמי ובישראל - מחירי הובלה ימית

מצב המשק העולמי ובישראל 

צפי של משבר עולמי עומד להכות בכלכלה העולמית, אחרי עשור של כסף זול מסתמן משבר גדול בהיסטוריה של פשיטות רגל עסקיות וחדלות פירעון שתגרום להאט את הצמיחה הכלכלית ושווקי קווי האשראי, עם עליית הריבית ע"י הבנקים המרכזיים לתקופה ארוכה יותר מהצפי החובות הופכים להיות נטל קשה לפירעון בנוסף האינפלציה הגבוהה ובלימת זרימת אשראי לעסקים במטרה להאט את הצמיחה הכלכלית.

בנוסף היקף האג"ח וההלוואות הממונפות בתשואות גבוהות בארה"ב הוכפלו מאז שנת 2008 שהגיע לשוי של 3 טרליון דולר ב-2021 זאת לפני שהבנק הפדרלי התחיל להעלות את הריבית בקצב מהיר.

שיא של יותר מ-22 שנה: הבנק הפדרלי בארה"ב העלה את הריבית ל-5.5%

מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2001 • זוהי הפעם ה-11 בשנה וחצי האחרונות שבה הריבית האמריקנית עולה במטרה לרסן את האינפלציה

במידה והמשבר מסין ועד אירופה ימשיך כל המגזר העסקי העולמי לראשונה מאז המשבר העולמי הגדול בשנת 2008 יהפוך לגל עצום של חדלות פירעון.

הדולר והיורו צוללים כולל הפאונד בגלל נתוני האינפלציה בבריטניה, מדד המחירים ביוני נותר ללא שינוי כאשר האינפלציה מאטה בקצב מהיר מהצפוי ויורדת ל-4.2% .

הבנק המרכזי באירופה העלה את הריבית על היורו ב-0.25% לרמה של 4% והוא צופה לעליות נוספות.

בסין קיימת חולשה כלכלית , הבנק המרכזי העלה את ריבית פריים לרמה של 3.55 בקצב שנתי.

בארץ השקל עולה, מדד המחירים לצרכן לחודש מאי עלה ב-0.2%, חלה האטה בקצב האינפלציה שעומד לחודש מאי בקצב של 4.6% . למדינת ישראל יש את הכלכלה החזקה ביותר בעולם, למרות שאינו חסין בפני שינויים גלובליים שחלקם כבר כאן

הר הדולרים של ישראל, כלומר יתרות מטבע החוץ, בשיא תקופתי מרשים של 202 מיליארד דולר בקופה , כלומר כלכלה חזקה מאוד.  אנחנו נמצאים במקום ה- 18 בעולם עם יתרות המט"ח, להשוואה ארה"ב הגדולה יש יתרות של 242 מיליארד (מקום 13).

לישראל אין חובות כבדים, הצמיחה מעל 4%, והיכולת שלנו מראה נתונים טובים ללא ירידה בדירוג חברות האשראי של מודי'ס ו- S&P למרות ההתראות הצפויות בשל הרפורמה.

עדכון מחירי הובלה ימית , בנמלי תורכיה צפיפות הגורמת לעליות מחיר במחירי ההובלה, עליות מחיר בהיטלי שיא, היטל משקל והפחתת סבב אוניות לישראל הגורם להגדלת הביקושים ועליות מחיר.

הסכם הסחר עם וייטנאם צפוי להוביל להפחתת מיסים ביבוא וביצוא ובהקלה של שיפטר והקלת הסחר בתחומים שונים של שירותים, השקעות ותקינה שיעניק יתרון תחרותי.

 

צוות משפחת קבוצת וריטס מאחל שבת שלום וסוף שבוע נעים.

משה יחזקאל CPLM / יו"ר

moshey@veritas.co.il

 

לחצו : לכל חדשות קבוצת וריטס