סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חובת אבטחה התקפות סייבר בחברה

חובת אבטחה התקפות סייבר בחברה

קבוצת וריטס עברה חוויה לא נעימה שהסתיימה ללא נזק תוך 24 שעות, פריצה למחשבי החברה ודרישה לכופר כפי שקרה למספר חברות במשק, ההתקפות סייבר החלו בעולם מהפרות בתחום הנתונים, דרך גישה בלתי מורשית לחשבונות
05.11.21 / 04:36
חובת אבטחה התקפות סייבר בחברה
05.11.21
חובת אבטחה התקפות סייבר בחברה

קבוצת וריטס עברה חוויה לא נעימה שהסתיימה ללא נזק תוך 24 שעות, פריצה למחשבי החברה ודרישה לכופר כפי שקרה למספר חברות במשק, ההתקפות סייבר החלו בעולם מהפרות בתחום הנתונים, דרך גישה בלתי מורשית לחשבונות פיננסיים ולרשומות בתי חולים, ועד להתחזות דיגיטלית למנהלים ולבעלי הרשאות בארגון , מחנויות מקוונות קטנות ועד תאגידי ענק, אף אחד לא חסין. בפרט כעת, כאשר כל כך הרבה אנשים עובדים מהבית .

המעבר ההמוני לעבודה מהבית, בין אם כחלק ממודל העבודה ההיברידי או כעבודה מהבית במשרה מלאה, יצר אתגרי אבטחה מסיביים.

כבר לפני המהפך שהתרחש בעקבות מגיפת הקורונה היו אתגרי אבטחת מידע בארגונים שהיו לא פשוטים לפתרון. אתגרים אלה היו קיימים גם במקרים המועטים בהם ניתן היה לשכנע את העובדים להקפיד על הנחיות האבטחה.

על אחת כמה וכמה במקרים בהם העובדים התייחסו אל סוגיות אבטחת המידע כאל דרישה טורדנית שצריכה להעסיק רק את אנשי התמיכה ולא את שאר העובדים.

כעת מתווסף למשוואה אתגר שהופך את אבטחת המידע למורכבת, מסובכת וקשה הרבה יותר: העבודה מהבית, כלומר הרחק מעיניהם של אנשי ה-IT ושל המנהלים הישירים שלהם.

ולתוך ההתמודדות הזאת, מתווספת כעת העובדה שעבודה מהבית מטשטשת את הגבולות שבין מרחבים אישיים לאבטחה ארגונית.

לאור כל זאת, יש חשיבות רבה להגברה משמעותית של מודעות העובדים לחשיבות של אבטחת המידע, ולסכנות שעלולות להיגרם כתוצאה מהפרת הכללים של אבטחת המידע.

 

HRUS