סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ירידה חדה בייצור מכולות

ירידה חדה בייצור מכולות

הייצור של TEU ירד ב-71% מ-1.06 מיליון ל-306,000 בין הרבעון הראשון של 2022 לאותה תקופה השנה. המכירות של מכולות סטנדרטיות ירדו ב-77% במהלך הרבעון הראשון של השנה וכעת הנמלים מתמודדים עם בעיית אחסון של מכולות ריקות
05.06.23 / 08:57
ירידה חדה בייצור מכולות
05.06.23
ירידה חדה בייצור מכולות

הייצור העולמי של מכולות עבור מגזר הספנות ירד באופן משמעותי כאשר הביקוש לסחורות צנח בעקבות הקלות בהגבלות המגיפה, והותיר ערימות של מכולות פלדה בנמלים הגדולים בעולם.

 

נתונים שסופקו על ידי Drewry, חברת ייעוץ למחקר ימי, מראים כי הייצור של TEU ירד ב-71% מ-1.06 מיליון ל-306,000 בין הרבעון הראשון של 2022 לאותה תקופה השנה.

 

הירידה מסמנת מהפך חד מלפני שנתיים, כאשר ייצור המכולות פרח בתגובה לעלייה בביקוש למוצרים פיזיים שנגרמו כתוצאה ממגפה שהובילה למחסור בקופסאות המלבניות.

 

עם זאת, הביקוש לייצוא דעך מאז שההגבלות הוסרו והכלכלות נפתחו מחדש, מה שמותיר את תעשיית הספנות עם עודף של מכולות שמאיים להכריע את הנמלים בסין, שבהם מיוצרות עד 95% מהמכולות בעולם.

 

קבוצת AP Moller-Maersk, הודיעה כי היא מפסיקה את הייצור של מכולות יבשות לפחות עד שנת 2024, אם כי היא אמרה שהיא עשויה לחדש את בניית קופסאות 20 רגל מוקדם יותר מגרסאות ה-40 רגל, מכיוון שנראה שהביקוש למכולות 20 רגל נראה עמיד יותר.

 

אן-סופי זרלנג קרלסן, ראש מחלקת משלוחים ללקוחות אסיה-פסיפיק של מארסק, אמרה שהחברה מבקשת גם למכור או לגרוט מכולות ישנות שלה כדי לנצל את העודף שנוצר.

 

הירידה בביקוש פגעה קשות ביצרנים. הרווחים של China International Marine Containers, אחת מיצרניות המכולות הגדולות במדינה, צנחו ב-91% משנה לשנה ל-160 מיליון יואן (23 מיליון דולר) בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

 

המכירות של מכולות סטנדרטיות ירדו ב-77% במהלך התקופה, אמרה החברה שבסיסה בשנזן, וטענה כי ״ירידה מתמשכת בסחר במכולות ובביקוש לא מספיק למכולות חדשות״.

 

הרווחים ב-Cosco Shipping Development, זרוע ייצור המכולות של קבוצת הספנות הממשלתית Cosco, ירדו ב-71% ברבעון הראשון של השנה ל-398 מיליון יואן.

 

כלכלני ארגון הסחר העולמי מאמינים שהצמיחה בייצוא תגמגם במהלך השנה הנוכחית, מה שמרמז שהביקוש למכולות יישאר חלש. תחזיות ה-WTO האחרונות מעריכות עלייה של 1.7% בלבד בסחר בסחורות השנה, ירידה מצמיחה של 2.7% ב-2022.

 

בשנת 2021, הייצור העולמי הגיע ל-7.1 מיליון מכולות בגודל סטנדרטי, יותר מכפול מהתפוקה ב-2020, לפי Drewry.

 

כעת הביקוש ירד כל כך עד שבעלי הנמלים באזור מתמודדים עם הבעיה הטרייה של צורך למצוא מקום לכמויות שיא של מכולות שאינן בשימוש.