סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מדד מנהלי הרכש: המשק היצרני עבר באפריל להתכווצות

מדד מנהלי הרכש: המשק היצרני עבר באפריל להתכווצות

הערך שנמדד בחודש אפריל עומד על 48.9% לעומת ערך של 51.5% שנמדד בחודש מרץ - ירידה של 2.6%. בחודש אפריל רכיב התעסוקה ורכיב הביקושים מחו״ל ממשיכים בהתכווצות
24.05.23 / 08:35
מדד מנהלי הרכש: המשק היצרני עבר באפריל להתכווצות
24.05.23
מדד מנהלי הרכש: המשק היצרני עבר באפריל להתכווצות

מדד מנהלי רכש ולוגיסטיקה בישראל בשיתוף בנק הפועלים שפורסם עבור חודש אפריל מגלה כי במדד מנהלי הרכש בישראל חל שינוי כיוון ולאחר ארבעה חודשים ברציפות במגמת התרחבות חצה המדד את קו 50% המפריד בין התכווצות להתרחבות ושב להתכווצות.

 

הערך שנמדד בחודש אפריל עומד על 48.9% לעומת ערך של 51.5% שנמדד בחודש מרץ -  ירידה של 2.6%. בחודש אפריל רכיב התעסוקה ורכיב הביקושים מחו״ל ממשיכים בהתכווצות בעוד יתר הרכיבים החשובים והמרכזיים ממשיכים להימצא בהתרחבות, אם כי נצפתה בהם התמתנות בעוצמת המגמה. 

 

גם החודש רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך להימצא במגמת התרחבות. גם החודש ממשיכים רכיבי זמני האספקה להימצא במגמת ההתכווצות. יש לציין כי הנתונים בישראל החודש דומים לנתונים כפי שנצפים במדינות אחרות ובמיוחד בארה״ב ואנגליה שם המשקים נמצאים מזה כמה חודשים במגמת התכווצות.

 

ברכיב כמות הרכישות למלאי חל החודש שינוי כיוון ולאחר עשרים חודשים ברציפות במגמת

התרחבות חצה רכיב זה את קו 50% המפריד בין התכווצות להתרחבות ושב להתכווצות. הערך שנמדד החודש עומד על 43.4% לעומת ערך של 54.1% שנמדד בחודש שעבר, ירידה דרסטית ומשמעותית של 10.7%. המשיבים לסקר מייחסים את שינוי הכיוון ברכיב זה והמעבר להתכווצות לעונתיות.

 

ברכיב רמות המלאי של חומרי גלם חל החודש שינוי כיוון ולאחר ארבעה חודשים ברציפות במגמת התרחבות חצה רכיב זה את קו 50% המפריד בין התכווצות להתרחבות ושב להתכווצות. הערך שנמדד ברכיב זה עומד החודש על 48.7% לעומת ערך של 54.6% שנמדד בחודש הקודם, ירידה דרסטית של 5.9%. המשיבים לסקר מייחסים את המשך שינוי הכיוון ב רכיב זה והמעבר להתכווצות למספר סיבות ובעיקר לרמת הביקושים ולשינוי שער חליפין.