סמן V וריטס והמשלוח בדרך

התעשיינים: עליית המדד - הגדלת הנטל על העסקים

התעשיינים: עליית המדד - הגדלת הנטל על העסקים

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, התייחס לזינוק במדד המחירים לצרכן: ״על הממשלה לעמוד בהבטחתה ולפעול להפחתת העלויות. יש לפעול באופן שיטתי להפחתת יוקר הייצור, ומניעת הסחרור הגורם לעליית מחירים״
17.05.23 / 10:22
 התעשיינים: עליית המדד - הגדלת הנטל על העסקים
17.05.23
התעשיינים: עליית המדד - הגדלת הנטל על העסקים

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, התייחס לזינוק במדד המחירים לצרכן ואמר כי ״ראש הממשלה הבטיח עוד בתקופת הבחירות להוריד את מנועי התייקרות, בהם הארנונה, המים והחשמל, אך בפועל המהלך לא הושלם. התוצאה היא הגדלת הנטל על העסקים, והמדד הגבוה, שיצא כפול מהתחזיות. לכן אני קורא לממשלה לעמוד בהבטחתה ולפעול באופן מיידי להפחתת העלויות, אשר מקשות הן על האזרחים והן על העסקים והתעשייה בישראל. יש לפעול באופן שיטתי להפחתת יוקר הייצור, ומניעת הסחרור הגורם לעליית מחירים״.

 

נזכיר כי אתמול פרסם הלמ״ס את מדד המחירים לחודש אפריל ממנו עולה כי מדד המחירים לצרכן עלה באפריל ב-0.8% - זינוק כפול מרוב התחזיות. בשל המדד הגבוה יחסית באפריל, האינפלציה נותרה ללא שינוי לעומת מרץ, רמה של 5%.

 

לפי נתונים שפרסם הלמ״ס, הירקות והפירות הטריים התייקרו באפריל ב-4%, סעיף התחבורה עלה ב-2.5% למרות ההקפאה של מחיר הבנזין באמצעות הפחתת המס עליו, סעיף ההלבשה וההנעלה עלה ב-1.9%, סעיף התרבות והבידור עלה ב-1.8%, סעיף הדיור טיפס ב-0.5%, וסעיף המזון (לא כולל ירקות ופירות) עלה ב-0.4%. סעיף הנסיעות לחו״ל והטיסות בארץ קפץ ב-8.8%, סעיף הנסיעה במוניות עלה ב-5.8%.

 

על פי נתוני המגמה, לתקופה שבין ינואר 2023 - אפריל 2023, קצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן הגיע ל-4.2%, קצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא דיור הגיע ל-3.9% וקצב העלייה השנתי של מדד המחירים לצרכן ללא ירקות ופירות וללא דיור הגיע ל-3.6%.