סמן V וריטס והמשלוח בדרך

שרת התחבורה רגב חתמה על הסכם ספנות עם מרוקו

שרת התחבורה רגב חתמה על הסכם ספנות עם מרוקו

ההסכם מחזק את יחסי הסחר הימיים בין ישראל ומרוקו ומעודד חיבורים ישירים בין נמלי הים במרוקו לנמלי הים בישראל. כמו כן, ההסכם יעודד החלפת ידע וניסיון בלוגיסטיקה ימית ונמלים, מחקרים משותפים וקשרים בין אנשי מקצוע בתחום הספנות משתי המדינות
30.05.23 / 17:16
שרת התחבורה רגב חתמה על הסכם ספנות עם מרוקו
30.05.23
שרת התחבורה רגב חתמה על הסכם ספנות עם מרוקו

במסגרת ביקור ראשון של שרת התחבורה הישראלית במרוקו, חתמו היום שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ומקבילה המרוקאי, מוחמד עבד אל ג׳ליל, על שלושה הסכמים חדשים, ובראשם הסכם להכרה הדדית ברישיונות נהיגה.

 

ההסכם הראשון שנחתם בין שרי התחבורה של ישראל ומרוקו הוא הסכם להכרה והמרה של רישיונות הנהיגה, שיאפשר לראשונה לישראלים המבקרים או מתגוררים במרוקו, לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי.

 

בעלי רישיון נהיגה ישראלי המבקרים, מתגוררים ועושים עסקים במרוקו, רשאים מעתה לנהוג עם רישיון נהיגה ישראלי, או להמיר את רישיונם לרישיון מרוקאי מקביל, ללא צורך במבחן נהיגה עיוני ומעשי. במקביל, יוכלו בעלי רישיון נהיגה מרוקאי המבקרים או שוהים בישראל כחוק, לנהוג עם רישיונם ולהמירו לרישיון ישראלי ללא צורך בבחינות כלשהן.  

 

ההסכם השני שנחתם הוא הסכם ספנות, המחזק את יחסי הסחר הימיים בין ישראל ומרוקו ומעודד חיבורים ישירים בין נמלי הים במרוקו לנמלי הים בישראל. כמו כן, ההסכם יעודד החלפת ידע וניסיון בלוגיסטיקה ימית ונמלים, מחקרים משותפים וקשרים בין אנשי מקצוע בתחום הספנות משתי המדינות.

 

הסכם נוסף מתייחס לנושא בטיחות בדרכים וחדשנות, וקובע קווים מנחים לשיתוף פעולה בתחום התחבורה והבטיחות בדרכים, בנושאים של אסטרטגיית ניהול הבטיחות בדרכים, שילוב טכנולוגיות חדשנות, שדרוג מערכות איסוף נתונים בתחום הספנות, תכנון עירוני ותשתיות, חקירת תאונות וקידום מחקר וחדשנות בתחום הבטיחות בדרכים.