סמן V וריטס והמשלוח בדרך

גידול במלאים לצד ירידה בביקושים

גידול במלאים לצד ירידה בביקושים

שני שלישים מהמשיבים לסקר אמרו שהם כבר חווים ירידה בביקושים. הנתונים מעידים על סימני רגיעה בעומסים בנמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ כאשר זמני הטרנזיט בין סין לארה״ב רושמים ירידה של 25% לעומת החודשים הראשונים של השנה
26.06.22 / 09:21
 גידול במלאים לצד ירידה בביקושים
26.06.22
גידול במלאים לצד ירידה בביקושים

פלטפורמת התמחור והתעריפים Freightos מדווחת כי לפי סקר פנימי שנערך בקרב יבואני SMB בשוק Freightos.com מתקבלים דיווחים על גידול במלאי הקמעונאי ועל ירידה בביקושים.

 

יותר ממחצית מהמשיבים לסקר דיווחו כי הם ביצעו הזמנות לקראת עונת השיא בתקווה לבנות מלאים. שני שלישים מהמשיבים לסקר אמרו שהם כבר חווים ירידה בביקושים, כאשר 84% מהם מייחסים את הירידה בביקוש לאינפלציה.

 

הנתונים מעידים על סימני רגיעה בעומסים בנמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ כאשר זמני הטרנזיט בין סין לארה״ב רושמים ירידה של 25% לעומת החודשים הראשונים של השנה, ומתאזנים לרמה של שנה שעברה. אם כי עדיין מדור במספר גבוה משמעותית מאשר הנורמות טרום המגיפה.

 

תעריפי ההובלה בנתיב הטרנס פסיפי ירדו עד כה החודש, אם כי ביוני 2021 הם טיפסו עם תחילת עונת השיא. לעת עתה תעריפי ה״ספוט״ עבור משלחים רבים נמצאים מתחת לתעריפים של חוזים ארוכי טווח.

 

תעריפי ההובלה הימית בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-3% ל-$8,934/FEU. שיעור זה גבוה ב-1% בלבד מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה הימית בים אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-1% ל-$11,589/FEU, והם גבוהים ב-16% מהמחירים בשבוע המקביל אשתקד.