סמן V וריטס והמשלוח בדרך

דירוג הטופ 50: חברות הספנות הסיניות בולטות עם כניסות חדשות

דירוג הטופ 50: חברות הספנות הסיניות בולטות עם כניסות חדשות

על פי דו״ח של חברת ייעוץ הימי Sea-Intelligence מאז ינואר 2020 שבע חברות טיפסו לרשימת 50 חברות הספנות המובילות בעולם כאשר החברות הסיניות בולטות ברשימה זאת
26.06.22 / 12:37
דירוג הטופ 50: חברות הספנות הסיניות בולטות עם כניסות חדשות
26.06.22
דירוג הטופ 50: חברות הספנות הסיניות בולטות עם כניסות חדשות

מאז שפרצה מגיפת הקורונה העולמית חלו שינויים רבים בדירוג חברות הספנות, לא רק בפסגה שבה חברת MSC החליפה את מארסק.

 

בדו״ח השבועי האחרון שלה, חברת ייעוץ הימי Sea-Intelligence תארה אילו חברות טיפסו  בסולם הדרגות במהלך השנתיים וחצי האחרונות וכיצד חברות הספנות ניסו להיגמל משוק הצ׳רטרים במהלך המצב הנוכחי הכולל שווקים בתעריפי עתק.

 

על פי הדו״ח, מאז ינואר 2020 שבע חברות טיפסו לרשימת 50 החברות המובילות כאשר החברות הסיניות בולטות ברשימה זאת.

 

חברת CU Lines אפילו לא נכללה ברשימת 100 חברות הספנות הבולטות בתחילת המגיפה, אך כעת היא מפעילה צי אניות עם 82,000 TEU ונמצאת במקום 24 ברשימת חברות הספנות הגדולות בעולם. באופן דומה, BAL הרשומה בהונג קונג זינקה למקום ה-44, לאחר שגם היא כלל לא היתה ברשימה לפני 2020. במקום ה-45 נמצאת חברת ספנות לא מוכרת נוספת בשם Transfar, חברת ספנות בעלת קשרים חזקים לקמעונאית הסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא. חברת ג׳ין ג׳יאנג מהונג קונג רשמה בינתיים גידול של 124% בצי האניות שלה וכעת נמצאת במקום ה-35 מתוך רשימת 50 החברות המובילות.

 

חברות ספנות שאינן קשורות לסין ונכנסו אף הן לרשימת ה-50 המובילות כוללות את Pasha HawaiiTropical Shipping וחברת רוסית בשם FESCO.

 

מאז החלה המלחמה עם אוקראינה, רוב חברות הספנות בעולם - למעט COSCO הסינית - הפסיקו לעשות עסקים עם רוסיה. FESCO הצליחה לשמור על גודלה למרות הסנקציות בארבעת החודשים האחרונים.

 

כמו כן, ראוי לציין את היעלמותם מהדירוג במהלך המגיפה של שלוש חברות ספנות מוכרות: NileDutch, שנקלטה על ידי האפאג לויד, Heung A, שנקלטה לתוך Sinokor וחברת Transworld Feeders שהפכה להיות חלק מחברת Unifeeder.

 

הדו״ח של Sea-Intelligence בוחן גם כיצד חברות הספנות עבורו ממודל של חכירת אניות למודל של בעלות. לפי הנתונים, הרוב המכריע של חברות הספנות רשם ירידה בשיעור חכירת אניות הצי שלהן. עבור כל חברות הספנות, הן הפעילו 56% מקיבולת כלי השיט שלהם תחת חכירה בינואר 2020 ונתון זה הצטמצם כעת ל-48% ביוני 2022.

 

חברת ייעוץ הימי Sea-Intelligence ציינה כי הדבר משקף ככל הנראה את שוק המכולות התחרותי ואת הניסיונות של חברות הספנות לקבל כמה שיותר שליטה על צי האניות שלהן, בשוק בו תעריפי החכירה שומרים על רמה אסטרונומית לחלוטין.