סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אין צפי לירידה בתעריפים

אין צפי לירידה בתעריפים

למרות שתעריפי ההובלה הימית בין אסיה לצפון אירופה רשמו ירידה קלה ורמת תעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב שמרו על יציבות הגידול הצפוי בתנועת המטענים בעונת השיא והלחצים הצפויים בנמלים לא יובילו לירידה משמעותית בתעריפי ההובלה
16.06.22 / 15:26
 אין צפי לירידה בתעריפים
16.06.22
אין צפי לירידה בתעריפים

הניתוח השבועי של מדד פרייטוס מראה כי בתקופה המקבילה בשנה שעברה, תעריפי ההובלה מסין לארה״ב כבר החלו לטפס בהתאם לביקוש בעונת השיא. תעריפי ההובלה היו יציבים השבוע אך ירדו משמעותית מאז מרץ, מה שהציב את תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב גבוהים רק ב-4% מהשנה שעברה, ומחירי ההובלה בין אסיה לצפון אירופה ירדו משנה לשנה לראשונה מאז אמצע 2020.

 

הקונגרס האמריקני העביר השבוע חקיקה שמטרתה לשמור על תנועת הייצוא של ארה״ב, להבטיח היטלים הוגנים ולחזק את הנציבות הימית הפדרלית (FMC).

 

תעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-4% ל-$9,178/FEU. תעריף זה גבוה ב-4% בלבד מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. מחירי ההובלה בין אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-2% ל-$11,710/FEU, והם גבוהים ב-18% מהמחירים בשבוע המקביל אשתקד.

 

יחד עם זאת, גילוי מקרים חדשים של נגיף הקורונה בבייג׳ין ובשנגחאי בשבוע שעבר גרם לרשויות להטמיע הגבלות ממוקדות באזורים מסוימים ולחדש את האיום בסגר נוסף. בינתיים, תעריפי ההובלה הימית מסין, שירדו באופן משמעותי מאז מרץ, שמרו על רמתם השבוע. למרות שתעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב עדיין פי 6.5 מהרמה שלהם ביוני 2019, הם כעת רק גבוהים ב-4% מהזמן הזה בשנה שעברה, ותעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה יורדים כעת משנה לשנה לראשונה מאז אמצע 2020.

 

כל גידול משמעותי בתעבורת המכולות מחוץ לאסיה - בין אם משנגחאי שנפתחה לאחרונה מחדש או בעקבות הגידול הצפוי בעונת השיא - ככל הנראה יחמיר את העומס הקיים ואת העיכובים בנמלי היעד, מה שבתורו יפעיל לחץ רב יותר על התעריפים.