סמן V וריטס והמשלוח בדרך

לראשונה: יופצו לציבור החלטות PRE RULING של מינהל המכס

לראשונה: יופצו לציבור החלטות PRE RULING של מינהל המכס

החל מסוף חודש דצמבר הקרוב מינהל המכס יאפשר גישה חופשית לציבור סוכני המכס והיבואנים למאגר ה-PRE RULING של מינהל המכס בנושאי סיווג. אמיר שני: החלטת המכס היא חזון אחרית הימים ומהווה שקיפות בעבודה מול כל בתי המכס
14.09.20 / 10:26
לראשונה: יופצו לציבור החלטות PRE RULING של מינהל המכס
14.09.20
לראשונה: יופצו לציבור החלטות PRE RULING של מינהל המכס

אמיר שני פנה אתמול במכתב למר אבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, ובו הוא מודה לו על ההחלטה להפצת החלטות מכס מקדמיות (פרה-רולינג) של המינהל באתר רשות המסים ובאמצעות מערכת שער עולמי.

על פי ההחלטה, מינהל המכס יאפשר, החל מסוף חודש דצמבר הקרוב, גישה חופשית לציבור סוכני המכס והיבואנים למאגר ה-PRE RULING של מינהל המכס בנושאי סיווג וכדומה, ומהווה חידוש בעל ערך מוסף לקהילייה כולה.

לדברי שני, ״אין ספק כי הבנת הצרכים של מגזר סוכני המכס והעובדה כי מינהל המכס הכיר בצרכים אלו, מראה כי שילוב ידיים בנושאים מהותיים לנו ולמינהל, תורם למקצועיות העבודה ומשפר את השירות ללקוחות״.

שני מוסיף במכתבו למר ארדיטי כי ״אנו מקווים כי פתיחת האפשרות לקבלת המידע על החלטות המכס תייעל משמעותית לא רק את עבודת סוכן המכס, אלא גם ובעיקר תמנע טעויות ועימותים מיותרים מול המעריכים בתחנות״.

נזכיר כי בפברואר 2010, לאחר לחץ מצד בית המשפט העליון, התחייבה מדינת ישראל להקים מאגר רולינגים. ממשלת ישראל החליטה להטיל על שר הכלכלה והתעשייה, על שר האוצר ועל יתר משרדי הממשלה הנוגעים בדבר ליישם את הוראות ההסכם לפישוט הליכי סחר, אולם עקב עיכובים רבים, לקח כעשור להוצאת ההחלטה לפועל.

נציין כי במדינות רבות בעולם כגון בארה״ב, קנדה ואירופה קיימים מאגרי החלטות של רשויות המכס בענייני סיווג טובין, זכאות למעמד מקור על פי הסכמי סחר, ערך טובין לצרכי מסי יבוא ועוד. החלטות אלו מסייעות לפישוט ההליכים הבירוקרטיים אשר יכול להביא לחיסכון של עד 14.3% מעלויות הסחר, וזאת, במידה רבה, הודות למתן מידע מוקדם על ידי רשות המכס.

אמיר שני, נשיא ארגון התאגידים הבינ״ל של המשלחים וסוכני המכס, ציין כי ״עבודה המשותפת של ארגון התאגידים והנהלת המכס בראשותו של אבי ארדיטי בנושא זה קרמה עור וגידים והעלתה אותנו שוב על המפה כמדינה מתוקנת.

״מבחינת קהילת סוכני המכס החלטת המכס היא חזון אחרית הימים ומהווה שקיפות בעבודה מול כל בתי המכס ומהווה סוף פסוק לאחר שנים רבות שהובלתי יחד עם ארגון התאגידים את הנושא מול הנהלת המכס״.