סמן V וריטס והמשלוח בדרך

עלייה של 15% בתעריפי ההובלה בין אסיה ואירופה

עלייה של 15% בתעריפי ההובלה בין אסיה ואירופה

תעריפי ההובלה הימית בין אסיה וצפון אירופה עלו השבוע בשיעור של 15% וב-500 דולר מעבר ל-10,000 דולר / FEU. המשלחים מתכוננים לקראת עליית מחירים כללית בקרוב ומוכנים לשלם יותר על הובלה כעת
09.06.21 / 10:47
 עלייה של 15% בתעריפי ההובלה בין אסיה ואירופה
09.06.21
עלייה של 15% בתעריפי ההובלה בין אסיה ואירופה

מדד פרייטוס שפורסם השבוע על פי תעריפי ההובלה בנתיבים השונים מגלה כי תעריפי ההובלה הימית בין אסיה וצפון אירופה עלו השבוע בשיעור של 15% וב-500 דולר מעבר ל-10,000 דולר / FEU, מכיוון שהמשלחים מתכוננים לקראת עליית מחירים כללית בתחילת החודש שעלולה לדחוף מעלה את המחירים בכל הנתיבים העיקריים.

שיבושים בנמל יאנטיאן מחוץ לשנג׳ן עקב התפרצות נגיף הקורונה הם הדוגמה האחרונה לביקושים ולזיהומי הקורונה המשתלבים לכדי עומס בנמלים - גורם משמעותי התורם לעליית התעריפים החדה בשנה האחרונה.

תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב עלו ב-2% ל-5,494 דולר / FEU. שיעור זה גבוה ב-236% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב טיפסו גם הם ב-2% ל-7,479 דולר / FEU, והם גבוהים ב-190% מתעריפי ההובלה המקבילים בשבוע המקביל אשתקד.

על פי ניתוח של חברת פרייטוס, מלבד קפיצה נוספת בתעריפי ההובלה הימית בין אסיה וצפון באירופה, שזינקו השבוע 15% ו-500 דולר מעבר ל-10,000 / FEU השבוע, המחירים שמרו על רמתם ברוב הנתיבים המרכזיים. עם זאת, המשלחים מתכוננים לקראת עליית מחירים כללית בתחילת החודש, ומגבלות הביקוש והקיבולת גרמו להם לשלם כבר עכשיו תוספת פרימיום על שירותי הובלה על מנת להבטיח מקום על האניות.

המחירים ממשיכים לטפס לא רק בגלל שהביקוש והנפחים המשיכו להישאר ברמות שיא, אלא גם בגלל העיכובים שנגרמו עקב כמויות אלה – עיכובים אשר מצדם מצמצמים את הנפח הפנוי ואת המכולות הפנויות.

ניתוח מעניין שנערך לאחרונה מראה כי עד כה השנה ביטלו חברות הספנות את אותו אחוז ההפלגות בין אסיה וארה״ב בגלל עיכובים כמו בשנה שעברה שנגרמו עקב הצניחה בביקושים בחודשי המגפה הראשונים.