סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נשיא ארה״ב: מחירי ההובלה הימית עלו בגלל שאין תחרות בשוק

נשיא ארה״ב: מחירי ההובלה הימית עלו בגלל שאין תחרות בשוק

אחת הסיבות שהמחירים עלו היא בגלל שקומץ חברות השולטות בשוק העלו את מחירי המשלוחים בשיעור של עד 1,000%. זה שערורייתי - ואני קורא לקונגרס לפעול נגדם״, כתב הנשיא ביידן בפוסט בטוויטר
13.06.22 / 10:41
נשיא ארה״ב: מחירי ההובלה הימית עלו בגלל שאין תחרות בשוק
13.06.22
נשיא ארה״ב: מחירי ההובלה הימית עלו בגלל שאין תחרות בשוק

הנשיא ביידן קורא לקונגרס ״לטפל״ בחברות הספנות שלדברי הנשיא אחראיות להעלאת תעריפי ההובלה ואמר שהוא מוכן לחתום בחוק על חקיקה דו-מפלגתית שיכולה לסייע בהורדת מחירים שתרמו לאינפלציה.

 

״אחת הסיבות שהמחירים עלו היא בגלל שקומץ חברות השולטות בשוק העלו את מחירי המשלוחים בשיעור של עד 1,000%. זה שערורייתי - ואני קורא לקונגרס לפעול נגדם״, כתב הנשיא ביידן בפוסט בטוויטר.

 

״אנחנו חייבים לשנות את זה. ביקשתי מהקונגרס להעביר חקיקה כדי לתקן את זה״, אמר הנשיא ביידן בסרטון שנלווה לציוץ. ״הדמוקרטים והרפובליקנים הצביעו בעד זה, זה נגמר בבית הנבחרים. אני מצפה שזה יועבר להצבעה די בקרוב, ואני מצפה שזה יעבור. ואני מצפה לחתום עליו כי אנחנו חייבים להוריד מחירים. המרכיבים הבסיסיים של הכלכלה שלנו חזקים להפליא, חזקים יותר מכל אומה אחרת בעולם. אבל האינפלציה היא בעיה. זה לא יפתור את הכל, אבל זה יפתור חלק גדול מזה״.

 

ביידן נצפה בסרטון כשהוא יושב במשרדו בבית הלבן ומדבר עם משלחים כאשר אחד מהם מספר לו כי ״במהלך 2020 שילמנו על מכולה 3,500 דולר והחל מספטמבר, אוקטובר 2021 המחיר עלה ל-20 ו-25 אלף דולר.

 

ביידן שוחח עם קמעונאי שאמר לו שהעלויות הנוספות שהתגלגלו לפתחו עומדים כיום על סכום של 100 מיליון דולר – סכום שעולה על כל הרווחים הצפויים של החברה.

 

הנשיא ביידן ביקר בנמל לוס אנג׳לס ביום שישי, שם דן באתגרים ובהתקדמות שרשרת האספקה ​​והתייחס לסוגיית האינפלציה הגואה, אותה כינה ״העדיפות הכלכלית העליונה שלו״. ביקורו של הנשיא ביידן מגיע על רקע משא ומתן מתמשך בין עובדי רציף החוף המערבי, המיוצגים על ידי ILWU, לבין קווי ספנות ומפעילי טרמינלים (המעסיקים), המיוצגים על ידי איגוד הים הפסיפיק.