סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סין השיקה אניית מכולה אוטונומית

סין השיקה אניית מכולה אוטונומית

הספינה, שנבנתה על ידי מספנת צ׳ינגדאו והינה בקיבולת של 300 TEU, ביצעה את ההפלגה הראשונה שלה ב-22 באפריל. אניית המכולות מסוגלת לפעול בשלושה מצבים שונים: נהיגה מאוישת, נהיגה מרחוק ונהיגה בלתי מאוישת
28.04.22 / 19:30
סין השיקה אניית מכולה אוטונומית
28.04.22
סין השיקה אניית מכולה אוטונומית

פקידים סינים מדווחים שהם הכניסו את ספינת ההזנה האוטונומית והחשמלית הראשונה בעולם לשירות מסחרי לאחר תקופה של ניסויים נרחבים. הספינה, ששמה Zhi Fei (סינית ל״תבונה מעופפת״), פותחה באמצעות שיתוף פעולה רחב של מוסדות סיניים ועל פי הדיווחים זוהי ספינת הדגמה שתספק למידה משמעותית לפיתוח עתידי של הטכנולוגיה.

 

הספינה, שנבנתה על ידי מספנת צ׳ינגדאו, היא כ-8,000 DWT עם קיבולת של 300 TEU. האנייה ביצעה את ההפלגה הראשונה שלה ב-22 באפריל.

 

אורכה של האנייה הוא 117 מטר עם קורה של כ-17 מטר ועומק של כ-10 מטרים. האנייה נעה באמצעות מערכת חשמלית DC המעניקה לספינת ההזנה מהירות מרבית של כ-12 קשר ומהירות פעולה רגילה של 8 קשר.

 

הספינה הושקה באפריל 2021 עם הניסויים הימיים הראשונים ביוני ובדיקות המערכות החלו בספטמבר האחרון. ההערכה הטכנית הושלמה במרץ 2022, והספינה פועלת כעת בין נמל צ׳ינגדאו במחוז שאנדונג לבין דונגג׳יאקו.

 

אניית המכולות מסוגלת לפעול בשלושה מצבים שונים: נהיגה מאוישת, נהיגה מרחוק ונהיגה בלתי מאוישת. המערכות החכמות מספקות תכנון מסלול עצמאי, הימנעות מושכלת מהתנגשות ופעולות שלט רחוק. הספינה מעסיקה 5G, לוויינים ומערכות מרובות רשת נוספות.

 

ידע שפותח מפרויקט זה ותפעול האנייה תורמים למאמצים לבנות אוניות מכולות אוטונומיות דומות בעלות קיבולת גדולה יותר מ-500 עד 800 TEU.