סמן V וריטס והמשלוח בדרך

צי ארה״ב: אנייה של מארסק הותקפה פעמיים בים האדום

צי ארה״ב: אנייה של מארסק הותקפה פעמיים בים האדום

האנייה ביקשה סיוע ואניות הצי האמריקאי הגיבו לתקרית ויירטו בהצלחה שני טילים בליסטיים שנורו מאזורים בשליטת החות׳ים בתימן. האנייה, שעד לאחרונה פקדה את נמלי ישראל פקידה ישירה, הותקפה בשנית ע״י חות׳ים שפתחו לעברה באש. מארסק: נשעה ההפלגות באזור ל-48 שעות
02.01.24 / 10:21
צי ארה״ב: אנייה של מארסק הותקפה פעמיים בים האדום
02.01.24
צי ארה״ב: אנייה של מארסק הותקפה פעמיים בים האדום

אניית מכולה של חברת מארסק נפגעה מטיל בים האדום. הפיקוד המרכזי של ארה״ב מסר כי אניית המכולות Maersk Hangzhou, אשר מפליגה תחת דגל סינגפור, דיווחה כי נפגעה על ידי טיל במהלך הפלגה בדרום הים האדום בסביבות השעה 20:30 זמן מקומי בשבת בערב. נציין כי האנייה המשיכה במסעה והותקפה שוב בסביבות 06:30 בבוקר, זמן צנעא (05:30 בבוקר זמן ישראל). 

 

התקיפה הראשונה: אניית מארסק ביקשה סיוע לאחר שהצוות הבחין על הבזק על הסיפון. אניות הצי האמריקאי USS Gravely ו-USS Laboon הגיבו לתקרית, כאשר USS Gravely יירטה בהצלחה שני טילים בליסטיים נגד ספינות שנורו מאזורים בשליטת החות׳ים בתימן.

חברת מארסק הגיבה לתקרית הראשונה וכתבה כך: ״בשבת בערב בערך בשעה 20:30 שעון צנעא, כשהאנייה היתה במרחק של 55 מיילים-ימיים דרומית-מערבית לאל-חודיידה, תימן, הצוות דיווח כי ראה הבזק על הסיפון. עם זאת, אין אינדיקציה לשריפה על סיפון האנייה, ואנחנו פועלים כעת לברר את הפרטים המלאים של האירוע. האנייה נמצא ביכולת תמון מלאה והוא ממשיך במעבר צפונה״, נאמר בהודעת מארסק. ״הבטחת בטיחות הצוות שלנו היא בראש סדר העדיפויות שלנו, וכל אמצעי האבטחה הדרושים מיושמים כדי להגן עליהם״, הוסיפה ההצהרה.

 

יחד עם זאת החות׳ים המשיכו לתקוף את האנייה. פיקוד מרכז ארה״ב הודיע כי הבוקר (ראשון) בשעה 5:30 לפנות בוקר (שעון ישראל) אניית המכולות MAERSK HANGZHOU דיווחה שהיא מותקפת על ידי ארבע סירות חות׳יות קטנות. הסירות של החות׳ים הגיעו למרחק של 20 מטר מהאנייה ופתחו לעברה בירי - צוות האבטחה של אניית המכולות ביצע ירי לעבר הסירות של החות׳ים, במקביל מסוקי קרב של הצי האמריקאי הוקפצו למקום וביקשו מהסירות של החות׳ים להתרחק. בתגובה החות׳ים פתחו באש לעבר המסוקים האמריקאים - המסוקים השיבו באש והטביעו שלוש מתוך ארבע הסירות והרגו את הצוותים שהיו עליהם. אין נזק ואין נפגעים לכוחות האמריקנים.

 

נציין כי האנייה Maersk Hangzhou פקדה עד לאחרונה את נמלי ישראל בפקידה ישירה. 

 

נזכיר כי רק לפני יומיים מארסק יצאה בהודעה ללקוחות לפיה בכוונתה לשוב ולשוט דרך הים האדום - הן מזרחה והן מערבה. החברה אף הודיעה כי היא תשתף את לקוחות החברה בפרטי ההפלגה העדכניים באתר שלה. כעת, יממה לאחר התקיפות על אניית החברה, מארסק הודיעה כי תשעה את הפלגותיה בים האדום ל-48 השעות הקרובות.