סמן V וריטס והמשלוח בדרך

שינויי מסלול עקב האיום החות׳י בים האדום

שינויי מסלול עקב האיום החות׳י בים האדום

בעקבות האיום החות׳י בים האדום השתנו לוחות ההפלגות של מספר אניות ספנות והדבר ישפיע על אופן הפקידה שלהם בנמלי ישראל. כידוע, חברות מארסק, MSC, האפאג לויד ו-CMA CGM לא יפליגו בים האדום עד הודעה חדשה
19.12.23 / 10:30
שינויי מסלול עקב האיום החות׳י בים האדום
19.12.23
שינויי מסלול עקב האיום החות׳י בים האדום

חברת צים - לפני שבועיים הודיעה צים כי תשנה את מסלול האניות המגיעות מהמזרח כך שלא יעברו בים האדום. משמעות השינוי תוספת של 18 יום שינוע לערך, ההפלגות עדיין ישירות. ביום חמישי האחרון (14/12) הודיעה כי גם הקווים מהודו יתחברו למסלול העוקף מהמזרח.

 

חברת MAERSK - הודיעה כי לא תמשיך לעבור בים האדום, אלא תקיף את יבשת אפריקה בדרכה לאירופה. האנייה MAERSK HAMBURG  צפי היה עד כה 20.12.23 - נכון לעכשיו אין צפי סופי לנמלי ישראל. MAERSK HANOI - צפי היה עד כה 27.12.23 , נכון לעכשיו אין צפי סופי לנמלי ישראל. MAERSK HANGZHOU צפי היה עד כה 3.1.24 , נכון לעכשיו אין צפי סופי לנמלי ישראל. 

 

ממארסק ישראל נמסר כי ״מארסק ממשיכה לשרת ולפקוד את נמלי ישראל. ההודעה האחרונה מסופ״ש מציינת ׳השהייה׳ זמנית של מעבר אניות בתעלה ולא הקפה גורפת של אפריקה. החלטות לגבי הקפת אפריקה מתקבלות על בסיס נקודתי וספציפי לאונייה, ועל בסיס הערכות מצב נקודתיות. כל המטענים יגיעו לישראל, וכל שאר הקווים מתנהלים כסדרם. בימים הקרובים יפורסמו עדכונים נוספים בעניין״. 

 

חברת MSC - יבוצעו שינויים לקווים מהמזרח ומהודו, כך שההפלגות יסיימו בנמלי שטעון (בעיקר באיטליה), ומשם באניות הזנה קטנות לישראל. הפתרון עדיין אינו מוגדר במלואו, ולא באופן קבוע, כך שהשפעתו על משך זמן השינוע אינה ברורה עדיין. בנוסף, שתי אניות ספציפיות של החברה ביצעו מעקף שלם לים האדום ויתעכבו ב-20 יום טרם פריקה בנמלי איטליה.

 

חברת YML / ONE - האניה YM WONDERLAND לא תעבור בים האדון וצפויה להאריך את ההפלגה ב-20 יום. המשך פעילות הקווים וההפלגות הבאות ייבחנו בהמשך. האניות PARIS EXPRESS ו- LEVERKUSEN EXPRESS יעברו בתעלה, אך יפרקו את המטענים הישראלים בנמלי טורקיה השונים. לגבי האניות הבאות תצא הודעה נפרדת.

 

חברת EVERGREEN - ממשיכה בשינוע רגיל, הכולל שטעון בפיראוס, ללא שינוי ידוע כרגע.

 

חברת OOCL - ככל הנראה תפסיק לקבל מכולות לישראל, המכולות שבדרך יגיעו דרך פיראוס.