סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ארה״ב: בית הנבחרים אישר ברוב גדול את חוק הרפורמה בספנות הימית

ארה״ב: בית הנבחרים אישר ברוב גדול את חוק הרפורמה בספנות הימית

החוק יביא לחיזוק משמעותי של סמכויות הרגולטור האמריקאי – הנציבות הימית הפדרלית. החוק יאפשר ל-FMC להשיק בדיקות של שיטות העבודה העסקיות של חברות הספנות וליישם אמצעי אכיפה
16.06.22 / 08:28
ארה״ב: בית הנבחרים אישר ברוב גדול את חוק הרפורמה בספנות הימית
16.06.22
ארה״ב: בית הנבחרים אישר ברוב גדול את חוק הרפורמה בספנות הימית

בית הנבחרים של ארה״ב הצביע אתמול ברוב מכריע בעד חוק הרפורמה בספנות הימית שזכה לשם הקיצור OSRA (Ocean Shipping Reform Act), אשר יביא לחיזוק משמעותי של סמכויות הרגולטור האמריקאי – הנציבות הימית הפדרלית (FMC), ברגע שהנשיא ג׳ו ביידן יחתום על החוק והוא ייכנס לתוקף.

 

חוק OSRA נוצרה בעקבות פנייתם של יצואנים אמריקאים לפוליטיקאים המקומיים כדי שיוכלו  להתערב במשבר בשרשרת האספקה ​​שנחווה בארה״ב במהלך המגיפה. החוק יאפשר ל-FMC להשיק בדיקות של שיטות העבודה העסקיות של חברות הספנות וליישם אמצעי אכיפה, לחייב את חברות הספנות הבולטות ​​לדווח ל-FMC על כמות המכולות הכוללת ביבוא/יצוא בכל רבעון קלנדרי, ויאסור על חברות הספנות למנוע מהיצואנים האמריקאים אפשרויות הובלה שונות.

 

הנשיא ביידן התבטא בנוגע לחוק ואמר כי ״הצעת החוק הזו תקדם הפחתת עלויות למשפחות ותבטיח יחס הוגן לעסקים אמריקאים - כולל חקלאים וחוואים. אני מצפה לחתום על החוק בהקדם״.

 

דניאל מאפי, יו״ר הנציבות הימית הפדרלית, אמר: ״התמיכה הדו-מפלגתית החזקה בקונגרס לפעול ולטפל בשלל האתגרים שאיתם התמודדו משלחים בארה״ב - במיוחד יצואנים - בשנתיים האחרונות היא מרשימה״.

 

מאפי אמר כי חוק OSRA יספק ל-FMC סמכות משופרת כדי להבטיח שלשחקנים בתעשיית הספנות יהיו את התמריצים הנכונים ושלכל בעלי העניין בתעשיית ההובלה הימית ​​יוכלו להשמיע את קולם.

 

יחד עם זאת, כניסתו של החוק לתוקף לא צפויה לעשות מהפכה בתחום, בוודאי לא בשנה הקרובה לפחות. לוחות הזמנים המצוינים בהצעת החוק, כפי שהודגשו על ידי לארס ג׳נסן מחברת הייעוץ Vespucci Maritime, מראים שכל שינוי אמיתי יתרחש רק בשנה הבאה.

 

למרות שחוק OSRA עבר כעת עדיין יש להגדיר את האותיות הקטנות, והדבר עשוי לקחת  שישה עד 12 חודשים, ציין ג׳נסן.

 

ג׳ון באטלר, נשיא ומנכ״ל לשכת הספנות הבינלאומית WSC, התייחס להצעת החוק כבר בדצמבר האחרון ואחר: ״הצעת החוק היא הצהרה פוליטית של תסכול מול אתגרי שרשרת האספקה ​​- תסכולים שחברות הספנות חולקות. הבעיה היא שהצעת החוק לא נועדה לתקן את הגודש מקצה לקצה בשרשרת האספקה ​​שהעולם חווה, והיא לא תתקן ולא יכולה לתקן את העומס הזה״.