סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ארה״ב: התעשייה האמריקאית משבחת את חוק הרפורמה הימית

ארה״ב: התעשייה האמריקאית משבחת את חוק הרפורמה הימית

הנשיא ביידן צפוי לחתום על החקיקה ביום חמישי הקרוב. מנכ״ל האיגוד האמריקאי להובלות יבשתיות: הצעת החוק הזו מספקת כלים חשובים להתמודדות עם עמלות לא מוצדקות ולא חוקיות שנגבות מנהגי משאיות אמריקאים על ידי קרטל הספנות הימי
16.06.22 / 07:47
ארה״ב: התעשייה האמריקאית משבחת את חוק הרפורמה הימית
16.06.22
ארה״ב: התעשייה האמריקאית משבחת את חוק הרפורמה הימית

קבוצות בתעשייה האמריקאית שיבחו את אישור חוק הרפורמה בספנות הימית OSRA שאושר בבית הנבחרים לפני יומיים. לדברי המחוקקים הרפורמה המוצעת, שמחזקת את הרגולציה האמריקאית במתן סמכויות נוספות, תפחית את עלויות השילוח ותסמיך את הנציבות הימית הפדרלית (ה-FMC) לפצח את שיטות הפעולה חסרות השקיפות במגזר הספנות.

 

על פי הפרסומים, הנשיא ביידן צפוי לחתום על החקיקה ביום חמישי הקרוב והיא תיכנס לתוקף באופן מיידי. נזכיר כי בית הנבחרים האמריקאי תמך בהצעת החוק ברוב מרשים עם 369 בעד אישור חוק הרפורמה ורק 42 נגד.

 

יו״ר הנציבות הימית הפדרלית, דן מאפי, אמר כי השינויים יביאו אחריות מוגברת לשירותי ההובלה הימית. לדבריו, ״הוועדה תפעל באופן מיידי על מנת ליישם את הצעדים הדרושים כדי להביא למשלחים האמריקאים את היתרונות של חקיקה זו, החל בקביעת החוקים המתייחסים למשלוחי היצוא״.

 

כאמור, מספר איגודים בתעשייה האמריקאית הגיבו בחיוב לצעד החקיקתי. הנה מספר מהתגובות:

 

נשיא ומנכ״ל האיגוד האמריקאי להובלות יבשתיות, כריס ספיר: ״הצעת החוק הזו מספקת כלים חשובים להתמודדות עם עמלות לא מוצדקות ולא חוקיות שנגבות מנהגי משאיות אמריקאים על ידי קרטל הספנות הימי - עמלות שתרמו לחברות הספנות אשר גרפו רווחים של 150 מיליארד דולר רק בשנה שעברה״.

 

מ״קואליציית התחבורה החקלאית״ נמסר כי ״הנשיא יחתום על הצעת החוק ביום חמישי הקרוב. אלו חדשות נהדרות, צעד גדול קדימה, ואנחנו מקווים שנקבל שירות משופר מחברות הספנות ​​עבור יצואניות החקלאות בארה״ב״.

 

איגוד הקמעונאים האמריקאי מסר כי: ״החוק הפדרלי של OSRA יסייע לטפל בבעיות ארוכות טווח של שרשרת האספקה ​​וההפרעות בנמל שהיו קיימות הרבה לפני המגיפה על ידי מתן סמכויות נוספות ונדרשות על ידי הנציבות הימית הפדרלית. בנוסף, הוא מספק עדכונים קריטיים למערכת התחבורה הימית הבינלאומית, שהושפעה קשות ממגיפת הקורונה״.

 

סגן נשיא איגוד מותגי הצרכן לשרשרת אספקה ולוגיסטיקה, טום מדרקי: ״המגיפה והשיבושים שלאחר מכן הדגישו את השבריריות של מערכת שרשרת האספקה המורכבת ואת הצורך למודרניזציה של תקנות ימיות מיושנות כדי להתמודד עם ירידה בביצועי חברות הספנות והטמעת שיטות לא הוגנות שפוגעות ביצרנים אמריקאים, חקלאים ובסופו של דבר, בצרכנים.

 

״איגוד מותגי הצרכן משבח את אישורו הסופי של חוק הרפורמה בספנות ימית, אשר מעדכנת את החוק הקיים כדי להתמודד עם עליית דמי הובלה ומספקת לנציבות הימית הפדרלית סמכויות נוספות כדי להגן על יצואנים ויבואנים אמריקאים״.

 

נשיא ומנכ״ל איגוד ההלבשה וההנעלה האמריקאי, סטיב למאר: ״למרות שהצעת החוק הזו עונה על צורך חיוני, עדיין יש הרבה מה לעשות כדי לטפל במשבר המתמשך בשרשרת האספקה ובאינפלציית שיא שמעכבים את הכלכלה שלנו. יש צורך בצעדים נוספים כדי להגביל את הנזק של נסיבות אלה. בפרט, הממשל יכול לעזור במהירות לחברות אמריקאיות ולמשפחות אמריקאיות על ידי הסרת מכסי הענישה שהטיל הממשל הקודם״.