סמן V וריטס והמשלוח בדרך

קוריאה: הושלמה בהצלחה הפלגה אוטונומית

קוריאה: הושלמה בהצלחה הפלגה אוטונומית

האנייה Prism Courage יצאה מנמל פריפורט בחוף הדרומי של מפרץ מקסיקו ב-1 במאי והגיעה לקוריאה לאחר 33 יום תוך שימוש בטכנולוגיית הניווט האוטונומית הנקראת HiNAS
13.06.22 / 10:42
קוריאה: הושלמה בהצלחה הפלגה אוטונומית
13.06.22
קוריאה: הושלמה בהצלחה הפלגה אוטונומית

אביקוס, החלוץ האוטונומי הימי של מספנות יונדאי HHI,  ביצע את מה שלטענת החברה הוא המסע הטרנס-אוקיאני הראשון בעולם של אניית סוחר גדולה הנשענת על טכנולוגיות ניווט אוטונומיות.

 

בשותפות עם בעלי האנייה, חברת SK Shipping מדרום קוריאה, אביקוס צייד את האנייה  Prism Courage שנבנתה ב-2021 בגודל 180,000 מ״ק, בפתרון ניווט שאיפשר פעולה אוטונומית מוצלחת לאורך 10,000 ק״מ.

 

האנייה Prism Courage יצאה מנמל פריפורט בחוף הדרומי של מפרץ מקסיקו ב-1 במאי, עברה דרך תעלת פנמה, ולבסוף הגיעה למסוף Boryeong במחוז דרום צ׳ונגצ׳ונג בקוריאה לאחר 33 ימים. האנייה שטה כמחצית מהמרחק שאותה עברה, בסך הכל כ-20,000 ק״מ,  עם טכנולוגיית הניווט האוטונומית הנקראת HiNAS.

 

לדברי חברת אביקוס, עבור המסע הספציפי הזה, פלטפורמת HiNAS שלה הפחיתה את צריכת הדלק ב-7%, את פליטת גזי החממה ב-5%, ונמנעה מ-100 התנגשויות עם ספינות אחרות. הבינה המלאכותית של של אביקוס מזהה את הסביבה בה פועלת האנייה כמו מזג האוויר, גובה הגלים, וכן מזהה ספינות סמוכות, ולאחר מכן שולטת בפקודות ההיגוי של כלי השיט בזמן אמת.

 

ההפלגה נערכה תחת ניטור בזמן אמת של לשכת הספנות האמריקאית (ABS) וחברת הרשימות של קוריאה KR כדי לוודא את הביצועים ואת יציבותה של הטכנולוגיה.

 

אביקוס הצליח מוקדם יותר לבצע את המבצע האוטונומי המלא הראשון של ספינת תענוגות בעלת 12 מושבים בקוריאה. בינואר השנה היא הציגה את טכנולוגיית הניווט האוטונומית ב-CES 2022, תערוכת האלקטרוניקה וה-IT הגדולה בעולם, וכעת היא מכפילה את מאמציה לקדם את טכנולוגיית הניווט האוטונומית. החברה, שנוסדה בדצמבר 2020 כמיזם הביתי הראשון של HHI, הצהירה כי היא מתכננת למסחר את המוצר השנה לאחר קבלת אישור ABS.

 

"טכנולוגיית ניווט אוטונומית מושכת את תשומת הלב כטכנולוגיה חדשנית לניידות ימית עתידית מכיוון שהיא יכולה לפתור מחסור בכוח אדם בתעשיית התחבורה הימית, להפחית מזהמים ולשפר את הבטיחות על ידי הסרה מוחלטת של האפשרות לטעויות אנוש", אמר אביקוס.

 

מסעות פריצת דרך דומים התרחשו בסין, יפן ונורבגיה. לאחרונה, אוניית המכולות האוטונומית הראשונה של סין הופעלה על ידי קבוצת שאנדונג פורט בנתיב ימי קצר בין דונגג'יאקו לצ'ינגדאו במזרח מחוז שאנדונג. בנובמבר האחרון, ספינת המכולות האוטונומית הראשונה בעולם ללא פליטות מלא, יארה בירקלנד, השלימה את מסע הבכורה שלה בפיורד אוסלו. ניסויים מתנהלים כדי להפוך את הספינה לנעה עצמית ולבסוף מאושרת כאוטונומית.

 

לפי Acute Market Reports, חברת מחקרי שוק עולמית, שוק ספינות הניווט האוטונומיות והציוד הנלווה צפוי לצמוח בקצב שנתי ממוצע של 12.6%, ולהגיע קרוב ל-236 מיליארד דולר ב-2028.