סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חשש: הימאים על ה-Ever Given בני ערובה עד להסדר כספי

חשש: הימאים על ה-Ever Given בני ערובה עד להסדר כספי

החששות גוברים כי 25 ימאים הודים נתקעו על אניית Ever Given בתעלת סואץ עד להסדרת תביעות נזק לאחר שהספינה חסמה את נתיב המים. מצרים לא מאשרת לספינה להפליג עד לקבלת פיצוי על הנזקים
26.04.21 / 16:36
חשש: הימאים על ה-Ever Given בני ערובה עד להסדר כספי
26.04.21
חשש: הימאים על ה-Ever Given בני ערובה עד להסדר כספי

החששות גוברים כי 25 ימאים הודים נתקעו על אניית Ever Given בתעלת סואץ עד להסדרת תביעות נזק לאחר שהספינה חסמה את נתיב המים. מסתמן כי הימאים אינם יכולים לעזוב את האנייה וגם אינם יכולים להמשיך ולעבוד ולפרנס את משפחותיהם בזמן שעורכי דין מתמקחים מי משלם כמה ולמה.

בחודש שעבר, ה- Ever Given עלתה על שרטון באלכסון בחלק הדרומי של תעלת סואץ ועצרה במשך יותר משבוע את תנועתן של קרוב ל-400 אניות מאסיה לאירופה.

סטיבן קוטון, מזכ״ל התאחדות עובדי התחבורה הבינלאומית בלונדון, אמר כי ״הסיכוי כי הימאים ימשיכו להיות תקועים במצרים מעלה דאגה קשה״.

מצרים הצהירה כי לא תשחרר את הספינה, אשר עוגנת ב״אגם המר הגדול״ כדי להעריך את תביעות הנזק. הספינה נמצאת בבעלות Shoei Kisen Kaisha  היפנית וחכורה על ידי חברת אוורגרין מטייוואן.

יו״ר רשות תעלת סואץ (SCA), אוסמה ראביע, אמר: ״אנו מקווים להסכם מהיר. ברגע שהם יסכימו לפיצוי, הספינה תורשה לנוע״.

לטענת SCA הנאשמת בתביעת הנזיקין היא חברת אוורגרין, וכל שאר משתמשי תעלת סואץ מתוארים בתביעה כ״מתדיינים משותפים״.

נזכיר כי רשות תעלת סואץ הוציאה אל הפועל פעולת חילוץ מורכבת, כאשר חופרים פעלו להסרת חלקים מגדת התעלה והרחבת החפירה קרוב לחרטום הספינה עד לעומק של 18 מטר. לפחות 369 ספינות המתינו למעבר בתעלה עם פינוי החסימה.