סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ספינת EVER GIVEN שוב ״נתקעה״ במצרים

ספינת EVER GIVEN שוב ״נתקעה״ במצרים

בית משפט מקומי הוציא צו המורה על תפיסת הספינה וזאת על רקע המחלוקת בין הרשויות במצרים לבין בעליה בנושא גובה תשלומי הפיצוי. לפי דיווחים מדובר בסכום של כ-900 מיליון דולר אותו בעלי הספינה היפניים מסרבים לשלם
26.04.21 / 16:34
ספינת EVER GIVEN שוב ״נתקעה״ במצרים
26.04.21
ספינת EVER GIVEN שוב ״נתקעה״ במצרים

כשבועיים לאחר שחולצה מתעלת סואץ ספינת הענק EVER GIVEN שוב ״תקועה״ במצרים. אתמול, הוציא בית משפט מקומי צו המורה על תפיסת הספינה וזאת על רקע המחלוקת בין הרשויות במצרים לבין בעליה בנושא גובה תשלומי הפיצוי. הצו לתפיסת הספינה הוצא על ידי בית משפט באיסמאעיליה לבקשת רשות תעלת סואץ. אוסמה רביע, יו״ר הרשות, אמר בראיון לטלוויזיה כי צעד זה ננקט לאחר שבעלי הספינה היפנים מסרבים לשלם על הנזקים. רביע לא נקב בסכום הנדרש אך לפי דיווחים בתקשורת הערבית מדובר בסכום של כ-900 מיליון דולר. הוא הוסיף כי עדיין מתנהלים מגעים כדי לפתור את המחלוקת. מה שמסבך את סיכויי ההסדר היא העובדה שהספינה בבעלות יפנית, הופעלה על ידי חברה מיפן ושייטה תחת דגל פנמה.

במקביל, התביעה הכללית באיסמאעיליה הורתה לפתוח בחקירה לגבי הנסיבות שהביאו את EVER GIVEN לנטות על צדה ולחסום את עורק התחבורה למשך כמעט שבוע. רביע שלל אפשרות שלפעולות שגויות של רשות התעלה היה חלק בתקרית והטיל את מלוא האחריות על בעלי הספינה.