סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חברות ספנות נוספות מודיעות על השעיית השירות דרך הים האדום

חברות ספנות נוספות מודיעות על השעיית השירות דרך הים האדום

השירות דרך הים האדום הבוקר נורו מספר שיגורים לעבר המכלית M/V Swan Atlantic, שנושאת ביו-דיזל, בשעה ששטה בדרום הים האדום. ענקית הנפט BP עוצרת את השיט בים האדום. גם חברת המכליות הבלגית Euronav הודיעה היום כי לא תשוט בים האדום עד להודעה חדשה
20.12.23 / 13:13
חברות ספנות נוספות מודיעות על השעיית השירות דרך הים האדום
20.12.23
חברות ספנות נוספות מודיעות על השעיית השירות דרך הים האדום

גורמים אמריקניים אמרו בצהריים כי הבוקר נורו מספר שיגורים לעבר המכלית M/V Swan Atlantic, שנושאת ביו-דיזל, בשעה ששטה בדרום הים האדום. הגורמים לא האשימו ישירות את החות׳ים במתקפה, אבל הדגישו כי השיגורים בוצעו מהאזורים שבשליטת בתימן.

 

המכלית שייכת לחברה הנורבגית Inventor Chemical Tankers, שאישרה בהמשך כי המכלית הותקפה ונפגעה מ״עצם״ כלשהו – אך הדגישה כי הצוות שעל הסיפון לא נפצע בתקרית. בהודעת החברה נמסר כי ״אין לנו שום קשר לישראל״, וכי המכלית מתרחקת כעת מהאזור.

 

לפי הדיווחים בעולם מתקפות החות׳ים מעוררות חשש כבד מפגיעה בכלכלה העולמית, ושורה של ענקיות בתחום ההובלה הימית כבר הודיעו שיפסיקו לשוט בים האדום בשל החשש לצוותיהן ולאניות. 

 

חברות נוספות מכריזות על השבתה מלאה או חלקית של פעולות הניווט והשילוח דרך הים האדום עקב ההתקפות ששיגרה קבוצת החות׳ים:

 

חברת הנפט הבריטית BP הודיעה היום על השעיה זמנית של כל פעולות השילוח דרך הים האדום בשל סיכונים ביטחוניים.

 

חברת ספנות הנפט הבלגית EURONAV הוציאה הנחיות לאוניות שלה להימנע מהפלגה בים האדום, וסוכנות הידיעות הבלגית דיווחה כי החברה תמנע מהפלגה באזור זה עד להודעה חדשה.

 

חברת מכליות הנפט הנורבגית EQUINOR הודיעה ביום שני כי שינתה את מסלולן של ״כמה ספינות״ המובילות נפט גולמי וגז נוזלי הרחק מהים האדום.

 

חברת Front Line Oil Tanker Company אמרה שהספינות שלה ימנעו ממעבר דרך ״נתיב מים״ זה.

 

חברת ספנות אוורגרין הודיעה היום על הפסקת שירותי השילוח לישראל וממנה, והוציאה הנחיות לאניות המכולות שלה להפסיק את הניווט בים האדום עד להודעה חדשה.

 

חברת הספנות יאנג מינג הטייוואנית הודיעה גם על השעיית פעולות הניווט והשילוח דרך הים האדום, ואמרה כי תפנה מיד את ספינותיה לנתיב כף התקווה הטובה, או להמתין במקום בטוח.

 

OOCL, חברת בת של Cosco Shipping Group, קבוצת שילוח המכולות הרביעית בגודלה בעולם, הודיעה אתמול על הפסקת שירותיה לישראל וממנה.