סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מארסק ללקוחות: נשוט דרך כף התקווה הטובה

מארסק ללקוחות: נשוט דרך כף התקווה הטובה

מארסק החליטה כי כל כלי השיט שהושהו בעבר ובעקבות הפלגה באזור יופנו כעת מסביב לאפריקה דרך כף התקווה הטובה מטעמי בטיחות. האניות תמשכנה את מסעותיהם בנתיבים המופנים בהקדם האפשרי מבחינה תפעולית, ונמלי ישראל ימשיכו לקבל שירות באופן רציף ומלא
20.12.23 / 13:10
מארסק ללקוחות: נשוט דרך כף התקווה הטובה
20.12.23
מארסק ללקוחות: נשוט דרך כף התקווה הטובה

חברת מארסק הוציאה היום הודעה ללקוחות בנוגע לנסיבות ההחלטה להשהות את ההפלגות בים התיכון. ביום שישי, 15 בדצמבר 2023, הודיעה מארסק כי תשהה את כל כלי השיט לכיוון הים האדום / מפרץ עדן על רקע ההסלמה הביטחונית באזור. החברה ציינה כי ״החלטה זו התקבלה כדי להבטיח את בטיחות הצוות, כלי השיט והמטען של הלקוחות שלנו על הסיפון״.

 

החברה כתבה בהודעתה כי ״מארסק החליטה שכל כלי השיט שהושהו בעבר ובעקבות הפלגה באזור יופנו כעת מסביב לאפריקה דרך כף התקווה הטובה מטעמי בטיחות. האניות תמשכנה את מסעותיהם בנתיבים המופנים בהקדם האפשרי מבחינה תפעולית ואנו נעדכן את הלקוחות בפרטים העדכניים ביותר כשנדע יותר״. נדגיש כי חברת מארסק ממשיכה לשרת את נמלי ישראל באופן מלא ורציף. 

 

מארסק ציינה כי ״עבור כל כלי השיט העתידיים המתוכננים להפליג באזור, תתקיים הערכה של כל מקרה לגופו כדי לקבוע אם יש צורך לבצע התאמות - כולל הסטות דרך כף התקווה הטובה וצעדים נוספים. אנו נמשיך לספק את כל המידע ללקוחות המושפעים על בסיס כלי שיט בהקדם האפשרי״. 

 

״אנו מאמינים כי פתרון המאפשר חזרה לשימוש בתעלת סואץ ומעבר בים האדום ומפרץ עדן יוצג בעתיד הקרוב, אך בשלב זה עדיין קשה לקבוע מתי בדיוק זה יהיה. ככזה, העברת כלי שיט דרך כף התקווה הטובה תהיה בסופו של דבר תוצאה מהירה יותר וצפויה יותר עבור הלקוחות ורשתות האספקה שלהם״. 

 

נזכיר כי מלבד מארסק שהחליטה להשעות את ההפלגות דרך הים האדום חברות ספנות נוספות הצטרפו למהלך זה (ר׳ לינק לידיעה).