סמן V וריטס והמשלוח בדרך

יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת אופק לחברות התעופה״

יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת אופק לחברות התעופה״

אושרו התקנות העוסקות באכיפת ההגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הסגר. התקנות נכנסו לתוקף כבר ב-30 בספטמבר, והן בתוקף עד ה-14 באוקטובר
13.10.20 / 08:58
יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת אופק לחברות התעופה״
13.10.20
יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת אופק לחברות התעופה״

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ יעקב מרגי, אישרה היום (שני) את התקנות העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות בתקופת הסגר. הישיבה היום התקיימה בהמשך לדיון אתמול, בו קרא היו״ר מרגי לממשלה לתת אופק לחברות התעופה ולפתוח את השמיים, והבהיר כי לא יאפשר הארכת התקנות ללא מתווה ברור לפתיחת השמיים. עם זאת, אתמול סירבו אתמול חברי האופוזיציה להצביע בעד התקנות, ולכן החליט היו״ר מרגי לקיים את ההצבעה היום.

התקנות, שהוגשו מתוקף חוק הקורונה הגדול, נכנסו לתוקף כבר לפני כעשרה ימים, כאשר התיקון המרכזי שבהן עסק באכיפת האיסור לטוס בתקופת הסגר, שהוטל על כל מי שקנה כרטיס טיסה אחרי ה-25 בספטמבר. התקנות נכנסו לתוקף כבר ב-30 בספטמבר, והן בתוקף עד ה-14 באוקטובר.

באשר להגבלות על התעופה אמר אתמול היו״ר מרגי: ״צריך לתת לחברות התעופה אופק ולכן צריך לפתוח את השמיים במידה ובמשורה. לא ייתכן שחברות תעופה אחרות יכולות להביא נוסעים ואנחנו מגבילים את חברות התעופה הישראליות. צריך לתת להן אופק כלכלי לשרוד. המצב היום של חברות התעופה הוא קשה מאוד ולכן צריך לתת להן להתחיל לעבוד״.

עוד הבהיר היו״ר מרגי, כי למרות שהיו עליו לחצים אין בכוונתו לדחות פעם נוספת את מועד ההחזרים ולהאריך את ההגבלות של ׳חוק טיבי׳. לדבריו, "הלקוחות לא יהיו חברת האשראי של חברות התעופה והמדינה. אם המדינה חושבת שחברות התעופה זקוקות לעוד אשראי, שתעמיד להן אשראי מצידה. אני קורא כאן קריאה חד משמעית לחברות התעופה לממש את החוק ולהחזיר את הכספים ללקוחות במיידי״.