סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מכון היצוא חתם על הסכם שת״פ עם משרד ההשקעות של אבו דאבי

מכון היצוא חתם על הסכם שת״פ עם משרד ההשקעות של אבו דאבי

זהו צעד נוסף בשיתוף הפעולה העסקי של ישראל ואיחוד האמירויות ולטיפוח הזדמנויות מסחר בין המדינות. ההסכם יסייע במפגשים עם חברות השקעות פוטנציאליות בשני השווקים, אירוח אירועים משותפים ותמיכה במשלחות ממשלתיות ותעשייתיות
13.10.20 / 08:53
מכון היצוא חתם על הסכם שת״פ עם משרד ההשקעות של אבו דאבי
13.10.20
מכון היצוא חתם על הסכם שת״פ עם משרד ההשקעות של אבו דאבי

מכון היצוא חתם על הסכם שיתוף פעולה עם משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO). ההסכם הינו תוצאת שיתוף פעולה בין מכון היצוא למשרדי הכלכלה והחוץ לקידום התעשייה הישראלית לאחר חתימת השלום עם איחוד האמירויות. החתימה על ההסכם החתימה נערכה ביום שני, 5 באוקטובר במעמד H.E. ד״ר טאריק בין הנדי מנכ״ל ADIO, אדיב ברוך יו״ר מכון היצוא וגדי אריאלי מנכ״ל מכון היצוא.

ההסכם מהווה את הבסיס ליחסי סחר חזקים בין אבו דאבי לישראל על ידי פתיחת הזדמנויות לשיתוף פעולה בהשקעות. הוא יסייע גם במפגשים עם חברות השקעות פוטנציאליות בשני השווקים, אירוח אירועים משותפים ותמיכה במשלחות ממשלתיות ותעשייתיות. ADIO תעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מכון היצוא לתמיכה בהזדמנויות סחר והשקעה עבור חברות ישראליות, ויחבר אותן עם שותפויות אסטרטגיות ומשאבים על מנת לעודד הצלחה ארוכת טווח באמירות.

מר מוחמד עלי אל שורפה, יו״ר המחלקה לפיתוח כלכלי באבו דאבי, אמר: ״חלה התקדמות מהירה בהנחת היסודות לשיתוף פעולה קרוב יותר בין המגזרים הפרטיים של אבו דאבי וישראל. הסכם זה הוא הזדמנות חשובה לחיזוק שיתוף הפעולה העסקי ולאפשר שיתוף פעולה טכני ומסחרי בין השווקים שלנו״.

ד״ר טאריק בין הנדי, מנכ״ל משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO): "ADIO פועלת ליצור קשרים עם גורמי מפתח בהשקעות וחדשנות בין אבו דאבי לישראל. ההסכם שלנו עם מכון היצוא הישראלי הוא שלב חשוב ביצירת הפלטפורמה לקידום והאצת הזדמנויות לחברות באבו דאבי ובישראל״.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: ״הסכם שיתוף פעולה עם משרד ההשקעות באבו דאבי, הוא גשר  נוסף להידוק הקשרים הכלכליים שהולכים וגדלים מדי יום עם אבו דאבי בפרט ועם איחוד האמירויות בכלל . דווקא בתקופת הקורונה, כשהמשק הישראלי במצב קשה, ומחזור ההכנסות של לא מעט חברות  ישראליות  טובות נפגעו משמעותית כתוצאה ממשבר הקורונה, ההסכם מקבל משמעות אפילו גדולה יותר. אני מקווה שהקשרים הכלכליים הנבנים בחודש האחרון עם איחוד האמירויות יהיו חלק משמעותי בהאצת המשק הישראלי בתקופה קשה זו״.

אדיב ברוך, יו״ר מכון היצוא הישראלי: ״הסכם זה הוא חלק נוסף בפעילות המשותפת הענפה שנבנית בימינו בין שתי המדינות. אנחנו בטוחים כי שיתוף פעולה זה יביא לתוצאות עסקיות משמעותיות לשני הצדדים, ואנו שמחים לצאת לדרך משותפת זו. מכון היצוא, יחד עם מינהל סחר החוץ במשרד הכלכלה ומשרד החוץ, ימשיכו לבנות את התשתית המקצועית ביותר המקדמת פעילויות כלכליות עולמיות בין איחוד האמירויות הערביות לישראל. שיתוף הפעולה עם ADIO ימלא תפקיד מרכזי בקידום היחסים הכלכליים בין אבו דאבי לישראל״.

ADIO הכריזה לאחרונה על כוונתה לפתוח משרד בתל אביב שיתמקד בהרחבת הקשרים בין חברות וארגונים ממוקדי טכנולוגיה באבו דאבי ובישראל. צעד זה הוא חלק מתוכניות רחבות יותר של ADIO לפתוח משרדים גם באירופה, צפון אמריקה ואסיה לתמיכה של חברות גלובאליות לייסד ולהרחיב את פעילותן בבירת איחוד האמירויות הערביות.

משרד ההשקעות באבו דאבי (ADIO) הוא הגורם הממשלתי האחראי על איתור וסיוע להשקעות באבו דאבי. ADIO מנגישה הזדמנויות למשקיעים חדשניים ולעסקים בכל הגדלים, דבר המאפשר יצירת קשרים לאורך המערכת האקולוגית לחדשנות של אבו דאבי ומסייע להם להתבסס ולצמוח באמירות. עם מגוון מקיף של שירותים ותמריצים מותאמים אישית, ADIO מסייעת לעסקים להגיע להצלחה מבוססת וארוכת טווח בשוק הקיים וברחבי האזור כולו.