סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מסתמן שמסדרון היצוא מאוקראינה מתנהל בהצלחה

מסתמן שמסדרון היצוא מאוקראינה מתנהל בהצלחה

התבואה האוקראינית החלה לצאת לשווקים ומורידה את המחירים בבורסות הסחורות בעולם לאור כך שהמסדרון החדש שנפתח ליצוא היבול מראה הצלחה ראשונית
23.08.22 / 08:13
מסתמן שמסדרון היצוא מאוקראינה מתנהל בהצלחה
23.08.22
מסתמן שמסדרון היצוא מאוקראינה מתנהל בהצלחה

יותר מ-500,000 טונות של מוצרי מזון, על סיפונן של 21 אניות מטען, הפליגו מנמלי הים השחור הגדולים באוקראינה, במחצית הראשונה של אוגוסט, במסגרת עסקה שסוכמה בסוף החודש שעבר.

 

יש לציין שזה הרבה מתחת לקצב הרגיל, אבל מספק הקלה מסוימת לאספקת התבואה שנעצרה בשל המלחמה שפרצה עם רוסיה ומזג האוויר הגרוע, הפוגע ביבולים במקומות אחרים בעולם.

 

"ראינו סימנים לכך ששווקי המזון העולמיים מתחילים להתייצב", אמר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בהצהרה ביום חמישי.

 

מסדרון היצוא של היבולים מאוקראינה כולל את אודסה ושני נמלים מרכזיים אחרים, בעוד שמוקדים כמו מיקולאייב נותרים סגורים. כאמור, ההסכם נערך בתיווך על ידי טורקיה והאו"ם.

 

יצוא התבואה של אוקראינה בעונת 2022 עד 2023 עומד כעת על 30.4 מיליון טון, בהשוואה לתחזית יולי של 22.6 מיליון טון. נציין כי לפני המלחמה, כ- 5 עד 6 מיליון טון יוצאו לצאת מנמלי אוקראינה מדי חודש.

 

יש לציין שאוקראינה גם ממשיכה ליצא תבואה דרך נתיבי קרקע ונהרות חלופיים שהוקמו במהלך המלחמה.

 

בשלב זה, סוחרים ובעלי אוניות מבקשים להבטיח שמסדרון היצוא מאוקראינה עובד כמתוכנן לפני שיקלטו הזמנות גדולות יותר של מזון ותבואה. נציין כי במסגרת ההסכם, אניות המטען נבדקות בטורקיה לפני כניסה ויציאה מאוקראינה.