סמן V וריטס והמשלוח בדרך

משרד הכלכלה: סיוע למפעלים ששימרו עובדים

משרד הכלכלה: סיוע למפעלים ששימרו עובדים

מקצה 18 מיליון שקל למפעלים בכל הארץ אשר ירדו בהכנסות ושימרו עובדים ועובדות בשיעור של 75% לפחות. המפעלים יהיו זכאים למענק בשיעור של 50% מההשקעות המאושרות
13.05.21 / 12:46
משרד הכלכלה: סיוע למפעלים ששימרו עובדים
13.05.21
משרד הכלכלה: סיוע למפעלים ששימרו עובדים

רשות ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, יוצאת במסלול סיוע למפעלי תעשייה בכל הארץ, אשר שימרו עובדות ועובדים בשיעור של 75% לפחות, ביחס למספר משרות הבסיס (1.2.2020) בעיצומו של משבר נגיף הקורונה בחודשים מרץ-יוני 2020.

המענק יינתן עבור ביצוע השקעות הוניות והשקעות רכות (הבאת מומחים מחו״ל והוצאות שיווק) ובלבד  שהכנסות המפעל לא פחתו מ-20 מיליון שקל.

מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, שלמה אטיאס: ״הרשות יוזמת, פועלת ומקדמת תכניות ומסלולים, על מנת לסייע לתעשייה הישראלית להתמודד עם משבר הקורונה על השלכותיו ולחזור לצמיחה. מסלול שימור עובדים מטרתו לסייע לתעשייה באמצעות קבלת מענקים מחד, ולסייע בפתרון משבר התעסוקה והשבת עובדים למעגל התעסוקה מאידך. אני פונה פניה אישית לכל התעשיינים והיזמים להתעדכן באתר הרשות במסלולים השונים, ולהגיש בקשות״.

התנאים העיקריים לקבלת סיוע: שימור עובדים: מספר המשרות המינימלי אצל מבקש הסיוע הינו לפחות 75% ביחס למספר המשרות במפעל, נכון ל-1 בפברואר 2020. ירידה בהיקף המכירות: במהלך החודשים מרץ - אפריל או מאי - יוני 2020, (לבחירתו של מבקש הסיוע) חלה אצל מבקש הסיוע ירידה בהיקף המכירות בשיעור של 25% לפחות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

חובות מקבל הסיוע: מקבל הסיוע יעסיק את מספר המשרות המינימלי אליו התחייב במסגרת התכנית המאושרת, וזאת עד לתום שנת 2022.