סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל המבורג יכול לטפל באניות ענק לאחר הרחבת האלבה

נמל המבורג יכול לטפל באניות ענק לאחר הרחבת האלבה

הושלמו העבודות על השלב השני בהתאמת ערוץ הניווט לנמל המבורג דבר המאפשר כניסת אניות מכולה בעלות שוקע של עד 13.5 מטרים לנמל הגדול ביותר בגרמניה
16.02.22 / 07:45
נמל המבורג יכול לטפל באניות ענק לאחר הרחבת האלבה
16.02.22
נמל המבורג יכול לטפל באניות ענק לאחר הרחבת האלבה

מגבלות השוקע הקיימות של נמל המבורג על נהר האלבה, שהובילו לחסרונות תחרותיים, שייכות כעת לעבר עם סיום השלב השני בהתאמת ערוץ הניווט לנמל המבורג.

 

עם סיום העבודות הושגה המטרה - לאפשר לאניות מכולות שוקע של ​​עד 13.5 מטר להגיע לנמל השלישי בגודלו באירופה ללא קשר לגאות. ערוץ הניווט של האלבה הועמק וגם הורחב, מה שמאפשר לכלי שיט לעבור ולקבל מטען בנמל.

 

מיכאל ווסטגמן, שר הכלכלה של המבורג: ״השלמת העבודה היא אבן דרך לתנועת הספנות בהמבורג. עבור הנמל הגדול בגרמניה, המשמעות היא תנאי גישה משופרים שיאפשרו לחברות הספנות להביא יותר מטען להמבורג. בתנאים אידיאליים, כלי שיט מדרגת megamax יכול כעת להעביר כ-1,800 TEU נוספים אל המבורג וממנה. אניות מטען כללי גדולות ואניות נוסעים ייהנו גם הן מהתאמת המסלול״.

 

כעת, אניית מכולה בגודל Megamax ברוחב של עד 62.5 מטר ואורך של 400 מטר יכולים כעת לנוע לנמל עם שוקע של ​​עד 13.1 מטר. בהתאם לגאות, תיתכן גם אניות בעלות שוקע של עד 15.4 מטר.

 

השלב הראשון בעבודות על תעלת הניווט בוצע כבר באביב 2021. בשנה שעברה, 2,377 אניות מכולה פקדו את נמל המבורג בין מאי לדצמבר. מתוכם, ל-666 היה שוקע של למעלה מ-13.8 מטר ואילו ל-96 מהם היה שוקע שלא הייתה מקובל לפני התאמת המסלול.