סמן V וריטס והמשלוח בדרך

דובאי: נפתח סבב שיחות שלישי במסגרת המו״מ לכינון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאמירויות

דובאי: נפתח סבב שיחות שלישי במסגרת המו״מ לכינון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאמירויות

מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה העומד בראש משלחת גורמי הממשל והחברות הישראליות המבקרת בדובאי עתיד לקיים שורה ארוכה של מפגשים עסקיים עם גורמי מפתח בעולם הקמעונאות וההשקעות באיחוד האמירויות הערביות וכן לחנוך את הביתן הלאומי הישראלי בתערוכת המזון בדובאי
15.02.22 / 08:28
דובאי: נפתח סבב שיחות שלישי במסגרת המו״מ לכינון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאמירויות
15.02.22
דובאי: נפתח סבב שיחות שלישי במסגרת המו״מ לכינון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאמירויות

סבב השיחות השלישי במסגרת המשא ומתן לכינון הסכם סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות החל הבוקר (14.2.22) בהשתתפות מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד״ר רון מלכא. מלכא עומד בראש משלחת גורמי הממשל  הישראליים שיצאה בראשית השבוע לדובאי, תשתתף בדיוני המו"מ לכינון אזור סחר חופשי וכן מפיקה ומארגנת את הביתן הלאומי הישראלי שהוקם במסגרת תערוכת המזון והמשקאות הגדולה שמתקיימת בימים אלה בדובאי, Gulfood 2022.

 

כזכור, בחודש נובמבר האחרון נפתחו דיוני המשא ומתן להסכם סחר חופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות, במעמד שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי ומקבילה האמירתי, עבדאללה בין טורק אל מארי. מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, אוהד כהן, המלווה את המנכ״ל בביקורו, עומד בראש צוות המו״מ הבינמשרדי האמון על קידום המו״מ בין הצדדים.

 

קודם למפגש השקת הסבב השלישי של המו״מ הבוקר, קיים מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד״ר רון מלכא, פגישת עבודה עם השר לסחר בינלאומי של איחוד האמירויות הערביות, ד״ר תאני בן אחמד. 

 

עוד במסגרת הביקור בדובאי, חנך ד״ר רון מלכא את הביתן הלאומי הישראלי, אשר הוקם ע״י מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ומכון היצוא, במסגרת תערוכת המזון והמשקאות הגדולה- Gulfood 2022 שמתקיימת השבוע בדובאי.

 

בביתן מציגות 11 חברות ישראליות מתחום המזון והמשקאות: Aunt Berta, Davidovich Group, Donna Italia, Jagum, Naji Makhoul & Sons, Neptune Food Products, Pri-Chen, Rushdi, Saba, Kvuzat Yavne, Yofix Probiotics. זוהי השנה הראשונה בה מפעילים משרד הכלכלה בשיתוף מכון היצוא ביתן לאומי בתערוכה, הנחשבת לאחד מאירועי המזון והמשקאות המשפיעים באזור המפרץ והעולם הערבי.

 

בהמשך השבוע, עתיד ד״ר מלכא לקיים שורה ארוכה של מפגשים עסקיים עם גורמי מפתח בעולם הקמעונאות וההשקעות באיחוד האמירויות הערביות, לבקר בביתן הלאומי הישראלי בתערוכת ה-EXPO2020, להיפגש עם גורמי ממשל בכירים בדובאיי ובאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות הערביות ולקדם שיתופי פעולה בתחום המסחר, הטכנולוגיה והחדשנות.

 

ד״ר רון מלכא, מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה: ״הסכם הסחר צפוי לחזק את הסחר בין המדינות, להסיר חסמים ולקדם הזדמנויות עסקיות חדשות. אני שמח להיות כאן ולהוביל את המשלחת הישראלית שלוקחת חלק גם בתערוכת המזון והמשקאות הגדולה והחשובה בעולם הערבי, ואני בטוח כי ביקורינו יתרום לחיזוק השת״פ הכלכלי בין ישראל לאיחוד האמירויות״.

 

נתוני סחר: על פי נתוני מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, היקף הסחר בסחורות ב- 2020 בין ישראל לאיחוד האמירויות עמד על כ-125 מיליון דולר, שהתחלקו לכ-58 מיליון דולר יצוא וכ-67 מיליון דולר יבוא. לאחר החתימה על הסכמי אברהם ניתן לראות קפיצה משמעותית בהיקף הסחר ב- 2021. על פי נתונים ארעיים של הלמ״ס, מתחילת 2021 (ינואר - יולי)  עומד היקף הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות על 495 מיליון דולר. היקף היצוא עומד על 197 מיליון דולר, כאשר רובו מתייחס ליהלומים, אך גם מיכון ומכשור חשמלי, אלקטרוניקה, כלי תחבורה ושמנים. היקף היבוא עומד על 298 מיליון דולר, מרביתם יהלומים אך גם היקפים נכבדים של מיכון ומכשור חשמלי ואלקטרוני, תכשיטים, מינרלים ודלקים ושמנים.