סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סקר של eBay: עלייה של 40% בהעדפה לרכוש אונליין

סקר של eBay: עלייה של 40% בהעדפה לרכוש אונליין

עוד עולה מתוצאות הסקר כי 64% מהישראלים מעידים כי מחיר אטרקטיבי הינו השיקול העיקר לקנייה באונליין. כמחצית מדווחים כי ב-2020 התחזק הצורך לקנות חכם יותר באונליין
26.11.20 / 16:55
סקר של eBay: עלייה של 40% בהעדפה לרכוש אונליין
26.11.20
סקר של eBay: עלייה של 40% בהעדפה לרכוש אונליין

קנייה חכמה ברשת הפכה בשנים האחרונות לחוויה בפני עצמה במהלכה הרוכשים נהנים מתהליך התלבטות, השוואת מחירים ורכישה בלחיצת כפתור אחת ומבלי לצאת מהבית. משבר הקורונה המתמשך רק העצים את התופעה: מסקר חדש שערכה ענקית הסחר המקוון eBay בישראל באמצעות מכון המחקר רושניק בחודש ספטמבר 2020, בקרב מדגם מייצג של 509 משיבים בגילאים 18-74 באמצעות פאנל גולשי אינטרנט בעל למעלה מ90,000 גולשים נבחנו הרגלי ומאפייני הקנייה של ישראליים ברשת בצל משבר הקורונה. כך למשל מחצית מהישראלים מדווחים כי במהלך 2020 הצורך שלהם ברכישות חכמות ברשת התחזק, 64% מדווחים כי השיקול העיקרי ברכישה הוא זה הכלכלי ואילו 40% טוענים כי לעומת 2019, בשנה הנוכחית ההעדפה שלהם לרכישות אונליין התעצמה.

נושא הרכישה החכמה חזר על עצמו בסקר ולא בכדי – ישראלים רבים מצאו עצמם בצל המצב מחשבים את הוצאותיהם ומבקשים לבצע את העסקה המשתלמת ביותר עבורם, כך למשל עולה מהסקר כי אתרים בינלאומיים נתפסים בקרב הציבור הישראלי ככאלה המספקים כלים אמיתיים לקנייה חכמה ו-88 אחוזים מהישראלים אף סבורים כי לאתרי הקניות הגדולים ברשת יש אחריות לספק לצרכנים כלים לביצוע קניות חכמות וחסכוניות. ולא פחות חשוב – הסקר קבע כי eBay הנו אתר קניות אונליין פופולארי בקרב הישראלים

בין ממצאי הסקר: כ-40% מהנסקרים מדווחים שב-2020 התחזקה העדפתם לבצע קניות באונליין, נתון זה עומד לצד 42% נוספים שהעידו כי העדפתם לרכישה באונליין נשארה דומה ביחס לזו של שנת 2019. הצרכנים הישראליים מעדיפים לבצע קניה חכמה ברשת (52%), במחיר אטרקטיבי (64%) ומאתר אמין ומוכר (47%). פרמטרים נוספים המשפיעים על הרכישה הם המשלוח המהיר (36%), איכות המוצרים (27%) וממשק נוח (18%). הרוב המכריע של הישראליים (88%) סבור כי לאתרי הקניות הגדולים הבינלאומיים יש אחריות לספק לצרכנים כלים לביצוע קניות חכמות וחסכוניות. קרוב למחצית מהישראלים (45%) הזמינו במהלך 2020 מ- eBay, שממוקם במקום השני אחר AliExpress ולפני Amazon המדורג במקום השלישי. האתרים  הפופולאריים הנוספים לפי סדר חשיבותם: עזריאלי קום, וואלה שופס, אסוס ויד 2.