סמן V וריטס והמשלוח בדרך

צים: רווח נקי של 4.63 מיליארד דולר לשנת 2022

צים: רווח נקי של 4.63 מיליארד דולר לשנת 2022

החברה מדווחת על הכנסות של 12.56 מיליארד דולר ועל רווח תפעולי מתואם של 6.15 מיליארד דולר. התחזית לשנת 2023: צפי ל-EBITDA מתואם בטווח של 1.8-2.2 מיליארד דולר. אלי גליקמן, מנכ״ל צים: שנת 2022 הייתה שנה יוצאת דופן עבור צים
16.03.23 / 09:02
צים: רווח נקי של 4.63 מיליארד דולר לשנת 2022
16.03.23
צים: רווח נקי של 4.63 מיליארד דולר לשנת 2022

חברת צים פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון הרביעי של שנת 2022 ולשנת 2022 כולה.

 

מהתוצאות עולה כי הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-417 מיליון דולר (לעומת 1.71 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד) הרווח הנקי לשנת 2022 הסתכם ב-4.63 מיליארד דולר (לעומת 4.65 מיליארד דולר בשנת 2021). ה-EBITDA המתואם ברבעון הרביעי הסתכם ב-973 מיליון דולר, ירידה של 59% מהתקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA המתואם לשנת 2022 הסתכם ב-7.54 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהשנה הקודמת. הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון הרביעי הסתכם ב-585 מיליון דולר, ירידה של 72% מהתקופה המקבילה אשתקד; הרווח התפעולי (EBIT) בשנת 2022 הסתכם ב-6.14 מיליארד דולר, עלייה של 5% מהשנה הקודמת. ההתאמות בין הרווח התפעולי (EBIT) לבין ה-EBIT המתואם לרבעון הרביעי ולשנת 2022 כולה היו זניחות

 

מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכם ב-2.19 מיליארד דולר, ירידה של 37% מהתקופה המקבילה אשתקד; מחזור ההכנסות בשנת 2022 הסתכם ב-12.56 מיליארד דולר, עלייה של 17% מהשנה הקודמת.

 

צים הובילה 823 אלף מכולות (TEU) ברבעון הרביעי, ירידה של 4% מהתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2022, הובילה צים 3,380 אלף מכולות (TEU), ירידה של 3% מהשנה הקודמת. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על 2,122 דולר, ירידה של 42% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) בשנת 2022 עמד על 3,240 דולר, עלייה של 16% מהשנה הקודמת.

 

אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים, אמר: ״2022 הייתה שנה יוצאת דופן עבור צים, במהלכה נהנינו הן מהאסטרטגיה המבדלת שלנו והן מהשוק האטרקטיבי, אשר הביאו לתוצאות שיא שנתיות במונחי EBITDA ו-EBIT מתואמים. החזר הון לבעלי המניות נותר בראש סדר העדיפויות של החברה, ואנו שמחים על כך שלאור הביצועים המצויינים שלנו הכרזנו על חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי של כ-769 מיליון דולר, או 6.40 דולר למניה. בסך הכל, נחלק לבעלי המניות דיבידנדים סך של כ 2.04 מיליארד דולר, המהווים כ-44% מסך הרווח הנקי של 2022״.

 

מר גליקמן הוסיף: ״במהלך השנתיים האחרונות, על רקע שוק רווחי ביותר, נקטנו בצעדים חשובים על מנת למצב את צים באופן מיטבי לפעול גם בסביבה עסקית מאתגרת יותר. בפרט, שיפרנו את אסטרטגיית ניהול הצי שלנו על מנת להבטיח כושר הובלה באמצעות אוניות חדשות, כמו גם שיפור במבנה העלויות שלנו. בנוסף, ביזרנו את הנוכחות המסחרית שלנו כדי להבטיח שצים מייעלת את ביצועיה כדי ליצור ערך בר-קיימא לטווח ארוך עבור בעלי המניות. אנו צופים כי צי אוניות מונע LNG החדש שלנו ישפר משמעותית את מבנה העלויות שלנו במהלך 2023 ומעבר לכך, יחזק את צים מבחינה מסחרית ויקדם את יעדי הקיימות ((ESG של צים כמו גם של לקוחותינו. בהתאם לאסטרטגיית הנישה הגלובלית (strategy global niche)  שלנו אנו בוחנים ועורכים התאמות במערך הקווים שלנו באופן שוטף, על מנת להגיב במהירות לשינוי בצרכי הלקוחות, לנצל שינויים דינמיים בשוק והזדמנויות צמיחה חדשות וכדי למקסם רווחיות״.

 

מר גליקמן סיכם, ״בעוד אי ודאויות מאקרו-כלכליות, הירידה החדה במחירי התובלה בחודשים האחרונים וחוסר האיזון בין ההיצע והביקוש ממשיכים לייצר תחזית מאתגרת לטווח הקרוב עבור תחום ההובלה במכולות, אנו בטוחים באסטרטגיה של צים וצופים EBIT חיובי בשנת 2023. לשנה כולה אנו מצפים לייצר EBITDA מתואם של בין 1.8 ל-2.2 מיליארד דולר ו-EBIT מתואם של בין 100 ל-500 מיליון דולר. בשנת 2023 ומעבר, המיקוד שלנו במינוף אסטרטגיות דיגיטליות, תפעול של צי איכותי ובר-קיימא והמשך יישום האסטרטגיה המסחרית שלנו ממצבים באופן מיטבי את צים על מנת לשרת את לקוחותיה ולהשיא ערך עבור בעלי המניות שלה בטווח הארוך״.