סמן V וריטס והמשלוח בדרך

היבואנים והיצואנים קורסים - ענף הספנות חוגג

היבואנים והיצואנים קורסים - ענף הספנות חוגג

מעל שנה וחצי חלפה מאז פרוץ הקורונה, כל ענף שרשרת האספקה העולמית פגועה מלבד חברות הספנות ששוברות שיאים בהכנסות שנת 2021, קבוצת וריטס צופה שמצב זה יימשך עמוק לתוך שנת 2022
20.09.21 / 13:36
היבואנים והיצואנים קורסים - ענף הספנות חוגג
20.09.21
היבואנים והיצואנים קורסים - ענף הספנות חוגג

מעל שנה וחצי חלפה מאז פרוץ הקורונה,  כל ענף שרשרת האספקה העולמית  פגועה מלבד חברות הספנות ששוברות שיאים בהכנסות בשנת 2021, קבוצת וריטס צופה  שמצב זה יימשך עמוק לתוך שנת 2022.

השנה האחרונה מורכבת וקשה בכל העולם, סגירה חלקית של מפעלי ייצור ברחבי העולם, מדיניות עבודה מרחוק ועצירה מוחלטת של נסיעות עסקיות, בעיות של חוסר חומר גלם בעולם שהקפיצו את המחירים כולל אי יכולת אספקה, התברר שהמלאי הוא צורך חיוני וחידד את הבעיה על שמירת אספקה סדירה ובזמן.

נמלי ישראל והעולם מוצפים במספר שיא של מכולות, הנמלים הגדולים בארה"ב צפויים לטפל ב-2.37 מיליון מכולות בחודש אחד שהוא מספר שיא שיגיע בקרוב ל-26 מיליון מכולות בשנה.

בנמלים בארץ אנו נמצאים במשבר 6 חודשים מאז החלו העומסים, המחיר לכך עשרות מיליונים בכל יום,  העליות לכך מתגלגלות ליבואנים וליצואנים, אני לא רואה בשלב זה קרן אור להתמתנות בעומסים, קיים צואר בקבוק, בממוצע ממתינות 90 אוניות לפריקה מחוץ לנמלי הארץ, הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד בהשקעה של מליארדי שקלים יביאו בתקווה לשינוי משמעותי בקליטת אוניות באופן מהיר ויעיל את כל סוגי האניות כולל האניות החדישות, בעיה נוספת שמחריפה את המצב הוא בחוסר עובדים בכל שרשרת האספקה כולל נהגי משאיות ואתרי אחסון למכולות.

בשדה התעופה ממ"ן בנתב"ג , עומסים כבדים בקליטת מטענים זאת בשל חוסר בעובדים.

המשך ביקושי שיא להובלות ימיות הביאו לכך שמחיר הובלה למכולה 40 רגל מאסיה לארה"ב נושק את מחיר 20 אלף דולר למכולה, באירופה המצב דומה בתעריפי הטרנס-אטלנטיים שהגיעו פי 4 משנה קודמת.

פריקת מכולות ריקות לאחר פריקה נתקלת בבעיה היכן לפרוק מכיוון שכל אתרי האחסון מלאים, הנהגים מתעכבים זמן ארוך עד מציאת פתרון למקום פריקה.

הרפורמה ביבוא שמתוכננת להתבצע, תביא את ישראל לבטל את הייחודיות של התקנים הקיימים היום, הרגולציה שאושרה באירופה וארה"ב אושרה גם בישראל, יתאפשר יבוא לארץ ללא בדיקות מקדימות, זאת בתנאי שהמוצר אושר ונמכר באירופה וארה"ב, למוצרים כגון קוסמטיקה ומוצרי צריכה .

צוות קבוצת וריטס , קבוצה מנצחת, תמשיך למרות כל האילוצים לשרת אתכם בהתמודדות מול כל הקשיים בייעלות ובחסכון.

האתגר שלנו מתחדש כל יום להגשים את הבלתי אפשרי.

 

הנהלת החברה וצוות העובדים מאחלים חג סוכות שמח

משה יחזקאל cplm / יו"ר 

moshey@veritas.co.il 

 

לחצו : קישור חדשות וריטס