סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ישראל ואקוודור סיכמו על הידוק היחסים הכלכליים

ישראל ואקוודור סיכמו על הידוק היחסים הכלכליים

במסגרת התכנסותה הראשונה של הוועדה הכלכלית המעורבת בין המדינות, המשמשת כפלטפורמה מרכזית לדיון בנושאי כלכלה, תקינה, חדשנות ועוד, סיכמו הנציגים על התקדמות נוספות ביחסים הכלכליים בין המדינות
07.12.22 / 07:47
ישראל ואקוודור סיכמו על הידוק היחסים הכלכליים
07.12.22
ישראל ואקוודור סיכמו על הידוק היחסים הכלכליים

בפגישה בין סגן שר הסחר של אקוודור, דניאל לגארדה (Daniel Legarda) למנכ״ל משרד הכלכלה בפועל ומנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אוהד כהן, במסגרת התכנסותה הראשונה של הוועדה הכלכלית המעורבת בין המדינות, המשמשת כפלטפורמה מרכזית לדיון בנושאי כלכלה, תקינה, חדשנות ועוד, סיכמו הנציגים על התקדמות נוספות ביחסים הכלכליים בין המדינות

 

הפגישה, שהתקיימה בסוף השבוע שעבר, הינה תוצר של מזכר ההבנות אשר נחתם בין הצדדים בחודש מאי 2022 בין שר הייצור, הסחר, ההשקעות והדגה של אקוודור, חוליו חֹוסֶה פְּרָאדֹו (Julio José Parado) ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי.       

 

לצד נציגי מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה נכחו בוועדה גם נציגים נוספים מיחידות המשרד, כמו גם נציגי משרד החוץ ויחידת מש״ב ומשרד החקלאות מהצד הישראלי וכן נציגי משרד החוץ, מכון התקנים ומשרד החקלאות של אקוודור. הצדדים הציגו נתונים אודות הכלכלה והחברה בשתי המדינות על מנת לבסס רקע משותף והעמקת היכרות, ולאחר מכן דנו בדרכים להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי והצמיחה העסקית הבילטראלית בין שתי המדינות.

 

מנהל מינהל סחר חוץ, מר אוהד כהן: ״הוועדה המעורבת שהוקמה על בסיס מזכר ההבנות שנחתם בחודש מאי והתכנסה ביום רביעי לראשונה, מהווה פורום מהותי לקידום היחסים הכלכליים בין ישראל לאקוודור שיקדם את שתי המדינות צעד קדימה. מינהל סחר חוץ ימשיך לפעול על מנת לסייע במימוש הפוטנציאל הטמון ביחסים הכלכליים תוך הגדלת היקף הסחר, גיוון הייצוא של ישראל וכן הרחבתו לתחומים נוספים, לצד יצירת יחסים קרובים יותר עם ידידינו באקוודור״.

 

סגן שר הסחר של אקוודור, מר דניאל לגארדה: ״הוועדה הראשונה הזו מהווה ציון דרך עבורנו ועבור ישראל. למעשה, ישנו פוטנציאל רב בהעמקת הקשרים הכלכליים בינינו. התוצאה המידית של התכנסותה הראשונה של הוועדה היא ההבנות שהושגו בשני הצדדים אודות הצעדים הבאים שיש לנקוט על מנת להאיץ את שיתוף הפעולה הכלכלי, הסחר וההשקעות. אקוודור תמשיך לפעול על מנת לגוון את היצוא שלה ולמשוך השקעות ברות-קיימא באמצעות הסכמים כלכליים עם שותפים פוטנציאליים כגון ישראל״.

 

הצדדים סיכמו על כינוס פגישה נוספת בחודש מרץ 2023 במטרה להגדיר את הצעדים הבאים במסגרת מזכר ההבנות הכלכלי.

 

נתוני סחר: נכון לשנת 2021, אקוודור, הממוקמת בחלקה הצפון-מערבי של דרום אמריקה, מייצאת לישראל בעיקר תוצרת חקלאית טרייה ומוצרי מזון בסך של כ-8 מיליון דולר, בעוד היא מייבאת מישראל מכונות ומיכון חשמלי וטכני, גומי ופלסטיק, וכימיקלים ומוצרי תעשיות כימיות בסך של כ-36 מיליון דולר. היקף הסחר ההדדי בסחורות בין המדינות מוערך בכ-44 מיליון דולר.