סמן V וריטס והמשלוח בדרך

עקב ירידה בביקוש – חברות הספנות נערכות לביטולי הפלגות

עקב ירידה בביקוש – חברות הספנות נערכות לביטולי הפלגות

על פי הצפי של מומחים חברות הספנות יסירו בין 17% ל-20% מהקיבולת לחוף המערבי ברבעון הרביעי, כדי לתת מענה לירידה בביקוש ולהורדת תעריפים. השנה עונת השיא התרחשה במהלך הקיץ מכיוון שהקמעונאים הזמינו מוקדם יותר כדי למנוע עיכובים
24.11.22 / 16:13
עקב ירידה בביקוש – חברות הספנות נערכות לביטולי הפלגות
24.11.22
עקב ירידה בביקוש – חברות הספנות נערכות לביטולי הפלגות

חברות הספנות מתכננות להגביר את קצב ביטולי ההפלגות על מנת להתמודד עם ביקושים ״רכים״ יותר וירידה בנפחים המשונעים.

 

חברות מארסק, מטסון וצים דיווחו בדוחות הכספיים של הרבעון השלישי כי הן מוכנות  לצמצם את הקיבולת מול ביקוש נמוך יותר. לדברי מנכ״ל קבוצת מארסק, סורן סקו, מארסק כבר הוציאה כ-15% מהקיבולת מנתיבי הסחר באוקיינוס הפסיפי ובנתיבי ואסיה-אירופה.

 

חברת Matson צופה אתגרים במהלך שני הרבעונים הבאים עבור נתיבי הסחר בטרנס-פסיפי, כאשר יותר משלחים מעדיפים לא לשלוח את המטענים שלהם לחוף המערבי. יו״ר ומנכ״ל מטסון, מתיו קוקס, אמר כי ״אנו מצפים להפחתות נוספות ושינויים מתוכננים כדי לענות על רמות הביקוש הנמוכות יותר״.

 

בכיר בחברת שילוח גדולה אמר כי הביקושים ירדו באופן משמעותי עקב העברת מטענים הרחק מהחוף המערבי. הבכיר צופה כי חברות הספנות יסירו בין 17% ל-20% מהקיבולת לחוף המערבי ברבעון הרביעי, כדי לתת מענה לירידה בביקוש ולהורדת תעריפים.

 

נציין כי זהו נוהג מקובל על ידי חברות הספנות להסיר קיבולת לאחר עונת השיא בקמעונאות, אולם השנה עונת השיא התרחשה במהלך הקיץ מכיוון שהקמעונאים הזמינו מוקדם יותר כדי למנוע עיכובים. כתוצאה מכך, ציין הבכיר, ״סביר להניח שנראה יותר הפלגות ריקות בתקופה זו מאשר בשנים קודמות, במיוחד בהשוואה לשנתיים האחרונות״.

 

חברת הייעוץ Sea-Intelligence אמרה בדו״ח מה-11 בנובמבר כי ״מספר ההפלגות המבוטלות גדל באופן דרסטי בסחר הטרנס-פסיפי״. חברות הספנות ביטלו 34 הפלגות בנתיבים בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב, ו-16 הפלגות בנתיבים בין אסיה וחוף המזרחי של ארה״ב.