סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סין מכריזה על ״שלב חדש״ במלחמה בקורונה

סין מכריזה על ״שלב חדש״ במלחמה בקורונה

הסגרים בערים מרכזיות כולל גואנגג׳ואו וצ׳ונגצ׳ינג הוסרו ב-24 השעות האחרונות, בעוד שכונות מסוימות בבירה ובמקומות אחרים קבעו צורה חדשה משלהן של ׳הסגר ביתי. סגנית ראש הממשלה: סין עומדת בפני מצב חדש ומשימות חדשות במניעת מגיפות ובקרה
04.12.22 / 08:59
סין מכריזה על ״שלב חדש״ במלחמה בקורונה
04.12.22
סין מכריזה על ״שלב חדש״ במלחמה בקורונה

בעקבות מחאות חסרות תקדים שהתקיימו בסין בשבועיים האחרונים, נראה כי עמדתה הנוקשה של הממשלה בנוגע למדיניות ״אפס סבלנות כלפי התפרצויות קורונה״ משתנה במעט ומראה סימני הקלה.

 

בעקבות הכללים הנוקשים שנוצרו עם פרוץ המגיפה הייצור התעשייתי במדינה השנה כמעט ונעצר לחלוטין והדבר משפיע על תחומים רבים – כלכלת סין, מעמדה כאימפריית ייצור, וכמובן, חברות הספנות שמאבדות רווחים עקב התנועה הדלילה של המטענים בין סין לארה״ב ואירופה בשנה האחרונה.

 

סגנית ראש הממשלה והאחראי על מדיניות הקורונה במדינה, גב׳ סון צ׳ונלן, קיימה אתמול פגישה בוועדת הבריאות הלאומית עם מומחים ואמרה: ״עם היחלשות הפתוגניות של נגיף האומיקרון, הפופולריות של החיסון וצבירת ניסיון מניעה ובקרה, סין עומדת בפני מצב חדש ומשימות חדשות במניעת מגיפות ובקרה״.

 

הערותיה של סגנית ראש הממשלה מגיעות בעקבות הודעה שהתפרסמה מוקדם יותר השבוע כי החיסונים בקרב האוכלוסייה המבוגרת במדינה יגדלו – דבר שנתפס כצעד מרכזי לקראת פתיחה מחודשת של הכלכלה הסינית. בייג׳ין הציבה יעדים מאתגרים עבור הממשלות המקומיות לפיהן עד סוף ינואר, 90% מהאנשים מעל גיל 80 העומדים בקריטריונים הבריאותיים חייבים להתחסן באופן מלא ולקבל זריקות דחף. המספר הנוכחי של המחוסנים במלואם הוא 68%, מה שמרמז שסין עומדת להתחיל בקמפיין חיסונים מסיבי.

 

בינתיים, הסגרים בערים מרכזיות כולל גואנגג׳ואו וצ׳ונגצ׳ינג הוסרו ב-24 השעות האחרונות, בעוד שכונות מסוימות בבירה ובמקומות אחרים קבעו צורה חדשה משלהן של ׳הסגר ביתי׳ -  משהו שונה מאוד מהסגרים שנאכפו קודם לכן על פני אזורים שלמים.

 

אנליסטים של חברת ANZ Research הגיבו לפרסומים ואמרו כי ״אנו מאמינים שהרשויות הסיניות עוברות לעמדת ׳לחיות עם קוביד׳, כפי שהיא משתקפת בכללים חדשים המאפשרים לאנשים לעשות בידוד ביתי במקום להיות מועברים למתקני הסגר״.

 

ג׳ון קרטסונאס, מייסד Breakwave Advisors, העיר כי הקלה פוטנציאלית של צעדי קורונה  קפדניים עשויה להוביל להחייאה של הפעילות הכלכלית, להוביל להגברת הביקוש לסחורות ובכך לפעילות היבוא והיצוא. ״התפתחות כזו תשפיע לטובה על הספנות, שכן הביקוש לאוניות להובלת סחורות כאלה יגדל״, אמר.