סמן V וריטס והמשלוח בדרך

בקרוב: מטוסי מטען גדולים לא יורשו לנחות בנתב״ג

בקרוב: מטוסי מטען גדולים לא יורשו לנחות בנתב״ג

החל מאפריל 2023 פעילות מטוסים בעלי ארבעה מנועים תתאפשר במקרים חריגים שיותנו בקבלת אישור מיוחד. רש״ת פנתה לחברות התעופה בבקשה להיערך למהלך. מנכ״ל רש״ת: ״מרכיב בשיפור השירות הוא גם היכולת לשפר את האקלים הסביבתי״
05.09.22 / 10:22
בקרוב: מטוסי מטען גדולים לא יורשו לנחות בנתב״ג
05.09.22
בקרוב: מטוסי מטען גדולים לא יורשו לנחות בנתב״ג

רשות שדות תעופה פנתה ביום חמישי לחברות התעופה הפועלות בנמל התעופה בן גוריון בבקשה להיערך לכך כי החל מאפריל 2023 (תחילת עונת הקיץ), וכחלק מהצעדים שבכוונתה לנקוט לצורך שיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים ביישובים המושפעים מפעילות נמל התעופה לא תותר נחיתת מטוסים עם ארבעה מנועים בנמל התעופה בן גוריון.

 

מרש״ת נמסר כי ״רשות התעופה תטיל הגבלות על פעילות מטוסים רועשים בנתב״ג, לרבות איסור פעילות מטוסים בעלי ארבעה מנועים מסוג שעות היממה. מדובר בעיקר במטוסי בואינג 747 ודומיהם״.

 

עוד נמסר מרש״ת כי ״החל מתאריך 31 במרץ 2023 פעילות מטוסים בעלי ארבעה מנועים תתאפשר במקרים חריגים בלבד שיותנו בקבלת אישור מיוחד של הנהלת נתב״ג״.

 

מנכ״ל רש״ת, חגי טופולנסקי, ציין כי: ״מרכיב בשיפור השירות הוא גם היכולת לשפר את האקלים הסביבתי. הגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנתב״ג הוא אתגר סביבתי. הנחיתי את גורמי המקצוע ברש״ת לבצע פעולות לצמצום היקפי הרעש לצורך שיפור האקלים הסביבתי והפחתת רעש המטוסים ביישובים המושפעים מפעילות נתב"ג. בכוונתי להוביל את רש״ת ונתב״ג לא רק בתחומי הדיגיטציה אלא גם להוביל בעולם התעופה את איכות הסביבה והקיימות, הפסקת נחיתת מטוסי 4 מנועים בנתב"ג זהו צעד אחד וראשון בתכנית רחבה יותר המגובשת בימים אלו״.