סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס - הסכם סחר, חידוש רישיונות,תחום התקינה , מצב המשק

חדשות וריטס - הסכם סחר, חידוש רישיונות,תחום התקינה , מצב המשק

פטור ממסים מקוריאה, שיבושים בתקשורת עם עליית מערכת שער עולמי, הארכת רישיונות לשנת 2023 , אישורי תקינה בתחום האנרגיה, המזון והתמרוקים, מצב המשק
09.12.22 / 15:45
חדשות וריטס - הסכם סחר, חידוש רישיונות,תחום התקינה , מצב המשק
09.12.22
חדשות וריטס - הסכם סחר, חידוש רישיונות,תחום התקינה , מצב המשק

 

הסכם סחר קוריאה – ישראל

הסכם חשוב שנחתם המקנה פטור ממכס לשורה ארוכה של מוצרים כולל כלי רכב ומזגנים, כנ"ל ללקוחות יצוא. ההנחה מותנת במידה והייצור מלא בוצע בקוריאה בהתאם לתנאי מקור,               

לחצו על הקישורהוראת הנוהל

 

עליית מערכת שער עולמי

מהשבוע השני בחודש ינואר הנהלת המכס יתבצעו ניתוקים ממערכת המחשוב וזאת לצורך עלייה לאוויר של מערכת "שער עולמי- שלב יצוא" ומערכת "שער עולמי –יבוא ויצוא" בפיתוח עדכני ומיטיב.

 

הארכת תוקף רישיונות שנת 2023

כל רישיונות הסחר והייצור שפג תוקפם לשנת 2022, יקבלו תוקף עד 31.1.23 לצורך התארגנות ותשלום אגרת רישיון, מתאריך 1.2.23 חובה ברישיון בתוקף.

 

מצב המשק

בנק ישראל מאט את קצב העלאת הריבית בחודש נובמבר ב0.5%, ובכך הציב את הריבית ברמה של 3.25%. בחודש אוקטובר עלה מדד המחירים ב 0.6% ובכך הציב את שיעור האינפלציה ברמה של 5.1% בקצב שנתי. מדד מחירי הדירות בחודש אוקטובר המשיכו לעלות ב 1.1% והשלימו עלייה של 19.8% בקצב שנתי. ע"פ נתוני הלמ"ס עבור הרבעון השלישי של שנת 2022 התמ"ג עלה ב 2.1%, העלייה המפתיעה בתוצר נבעה מגידול משמעותי בהשקעות בנכסים קבועים ובצריכה הציבורית.

אירופה

קצב האינפלציה השנתי בבריטניה זינק בחודש אוקטובר מרמה של 10.1% לרמה של 11.1%, הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 1981. ע"פ הערכות האנליסטים והבנק המרכזי של בריטניה ה-BOE, בריטניה עתידה להיכנס למיתון ממושך.

 

ארה"ב

מדד המחירים בחודש אוקטובר מצביע על עלייה של 0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.6%, ובכך הציב את שיעור האינפלציה בקצב שנתי ברמה של 7.7% (הרמה הנמוכה מאז חודש ינואר) . מדד המחירים לצרכן רשם עלייה מתונה, ונתוני התעסוקה מראים כי מעסיקים החלו להאט או לעצור גיוסי עובדים. משרד המסחר האמריקאי פרסם עלייה בתמ"ג של ארה"ב ברבעון השלישי ב-2.9%, שיעור צמיחה גבוה מהצפוי .

 

סין

נתוני התוצר בשנת 2022 בסין יעלו רק ב 3.1%, רחוק מיעד הממשל הסיני בגובה 5% לאותה התקופה אשתקד, זאת על רקע היחלשות הביקושים החיצוניים, משבר הנדל"ן המעמיק ועליה חדה של הידבקות בקורונה .

לחץ הציבור והמצב הכלכלי הקשה בסין בשל הגבלות הקורונה, שינו את מדיניות "אפס הדבקה" בהסרת חלק גדול מההגבלות והסגר.

 

אישורי תקינה בתחום האנרגיה, המזון והתמרוקים                           

 תזכורת ללקוחות לדאוג לתיק מוצר מלא

כיצד לדאוג לתיק מוצר :
תיק שיכלול את כל המידע על המוצר , כמובן דגם ויצרן , את כל האישורים על התאמת המוצר לדרישות התקינה הקיימת עבורו , אם מדובר בקבוצות 1-2 אז נדרש להחזיק תעודת התאמה לתקן ישראלי רשמי (אישור דגם) שניתנה על ידי מעבדת בדיקה , אם מדובר בטובין בקבוצה 3 ,  תעודת התאמה לתקן ישראלי רשמי (אישור דגם) שניתנה על ידי מעבדת בדיקה או שניתנה ע"י מעבדה מוסמכת על ידי גוף החבר בארגון ILAC  , התעודות צריכות לכלול את פרטי הטובין ותיאורם כך שיתאפשר זיהוי באופן חד ערכי של הטובין לדגם המאושר. תיעוד על ערוצי ההפצה של המוצר כך שבמקרה של דרישה לריקול של המוצר המשרד יוכל לדעת היכן לחפש , את תיקי היבוא של המוצרים : שטרי המטען , חשבוניות מכר ואת הצהרות היבואן שנתתם עבור המשלוח .

לעיון מלא של הדרישות לתיק מוצר ותכולתו אנא היכנסו לקישור הבא של משרד הכלכלה :
https://www.gov.il/BlobFolder/news/product-portfolio-exemption-270222/he/product-portfolio-exemption-270222.pdf

למה זה חשוב ?
פעולת האכיפה הבסיסית והמהירה ביותר שמשרד הכלכלה יכול לעשות ויעשה היא לדרוש מיבואנים להציג להם את המוצר שלהם , משרד הכלכלה יבצע דיגום לפי פרמטרים שלו ויפנה ליבואנים להציג את תיק המוצר , מרגע הפנייה של משרד הכלכלה יהיה עליכם להציג את התיק תוך 72 שעות אחרת אתם תהיו צפויים לסנקציות ועונשים , החל מקנסות כספיים וכלה במגבלות על היבוא שלכם כך שלא תוכלו לייבא בתהליך הצהרה אלא רק עם בדיקות בכל משלוח ומשלוח .

מעבר לתיק המוצר, מה עוד אתם נדרשים:

  • אם כל המוצרים שייבאתם עד כה היו בקבוצה 3 אזי אין שינוי בתהליך היבוא.
  • אם ייבאתם מוצרים מקבוצה 1-2 אתם אמורים לבדוק האם ישנו שינוי בסיווג המוצרים שכן מוצרים רבים עברו מקבוצות 1-2 לקבוצה 3 כך שהיבוא שלהם יהיה במסלול הצהרה ולא כפי שהיה עד כה במסלול של בדיקות דגם ודיגום המשלוחים .

המוצרים שנשארו בקבוצה 1 ו – 2  כך שעבור מוצרים אלה עדיין יידרש לבצע בדיקות עבור כל משלוח: ציוד הרמה; ציוד לחץ; אביזרים או מכשירים המשמשים במערכות גז; אמצעי בטיחות אש וציוד לגילוי וכיבוי אש; ברזל לזיון בטון; מתקנים לילדים במגרשי משחקים; צעצועים לילדים עד גיל 3; מוצצים ופטמות; מחזיקי מוצץ; בקבוקים וכלי אוכל להזנת תינוקות; כבלי חשמל למתח נמוך ובינוני; דודי שמש, תרמוסטטים ואביזרי השחזה.

לרשימת התקנים והחלוקה לקבוצות ניתן להיכנס לקישור הבא של משרד הכלכלה :
https://www.gov.il/he/departments/general/import-groups-info

החלק הנוסף של הרפורמה הינה תהליך הכרה בתקינה בינלאומית מה שמוכר יותר בשם מסלול קסיס , המסלול החדש מאפשר לייבא מוצרים על סמך הוכחה בעמידה בתקן בינלאומי ללא החובה להראות הוכחה של עמידה בתקן הישראלי וזאת בכפוף לעמידת המוצרים בסימון הנדרש בישראל והתאמה לרשת החשמול הנהוגה בישראל טרם השיווק של המוצר על מנת לדעת מה נכלל במסלול זה יש לחפש את הרשימה החיובית  רשימה זו הינה הרשימה שמקנה את האפשרות לייבא את הטובין בהתאם לתקינה הבינלאומית להסתמך על שוחות בדיקה של מעבדות מסמכות ILAC בחו"ל

רשימה זו ניתן למצוא בקישור הבא :https://www.gov.il/he/departments/news/approved-list-tkina-230322

במסלול קסיס נכללים גם מוצרים המסווגים בקבוצה 2 ולא רק מקבוצה 3 , כשם שיש את הרשימה החיובית יש גם את התוספת השלישית לחוק התקנים , רשימה זו הינה רשימה של התקנים שהוחרגו מתהליך ההכרה בינלאומי  ( מסלול קסיס ) , להלן קישור לרשימה של התקנים המוחרגים  :
https://govextra.gov.il/media/38733/%D7%97%D7%95%D7%A7-%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%AA-%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA-181121.pdf

לקוחות המייבאים במסגרת מסלול קסיס צריכים לעדכן אותנו שכן בעת הגשת בקשת השחרור ממשרד הכלכלה יש צורך לצרף את תעודות הבדיקה המלאות של המעבדות המוסמכות בחו"ל . ללא הודעה מפורטת אנו נמשיך בתהליך הרגיל מול מכון התקנים .

לחצו לקישור : כל חדשות וריטס 

צוות קבוצת וריטס לשירותכם להבהרות נוספות

שבת שלום וסוף שבוע נעים

 

משה יחזקאל cplm /יו"ר

moshey@veritas.co.il