סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מכה לצים: מלזיה לא תאפשר לאניות עם קשר ישראלי לעגון בנמלינו

מכה לצים: מלזיה לא תאפשר לאניות עם קשר ישראלי לעגון בנמלינו

בהודעת לשכתו של ראש הממשלה אנואר איברהים נאמר כי האיסור ייושם באופן מיידי והוא בתגובה להתנהלות ישראל בסכסוך עם חמאס. ההצהרה ביום רביעי ציינה גם את חברת הספנות הישראלית צים שעוגנת בנמלי המדינה משנת 2002
21.12.23 / 07:34
מכה לצים: מלזיה לא תאפשר לאניות עם קשר ישראלי לעגון בנמלינו
21.12.23
מכה לצים: מלזיה לא תאפשר לאניות עם קשר ישראלי לעגון בנמלינו

ממשלת מלזיה הודיעה ביום רביעי כי היא מטילה איסור על כל הספינות בבעלות ישראלית או כאלה המשייטות תחת הדגל הישראלי או כאלה המפליגות לישראל לעגון בנמליה. בהודעת לשכתו של ראש הממשלה אנואר איברהים נאמר כי האיסור ייושם באופן מיידי והוא בתגובה להתנהלות ישראל בסכסוך עם חמאס. ״סנקציה זו היא תגובה לפעולות של ישראל המתעלמות מהעקרונות ההומניטריים הבסיסיים ומפרות את החוק הבינלאומי באמצעות הטבח המתמשך והאכזריות המתמשכת נגד העם הפלסטיני״, נכתב בהודעה.

 

בהודעתה אמרה ממשלת מלזיה שחברות ואוניות הרשומות בישראל הורשו מאז 2005 לעגון בנמלי המדינה. ״עם זאת, הממשלה החליטה היום לעקוף את החלטת העבר של הממשלה ולא לאפשר לספינות המשתמשות בדגלי ישראל לעגון במדינה״. ההצהרה ביום רביעי ציינה גם את חברת הספנות הישראלית צים. ״למען הפרוטוקול, כלי השיט של צים עוגנים במלזיה מאז 2002״, נכתב בהודעה.

 

מחברת צים טרם נמסרה תגובה להודעת ראש ממשלת מלזיה. 

 

בנוסף, מלזיה גם הטילה ״איסור על כל ספינה הפונה לישראל להעמיס מטען בנמלי מלזיה״, קרי, המדינה תאסור על שטעון סחורות ממנה לישראל.

 

מלזיה היא אחת הכלכלות התחרותיות הצומחות ביותר בעולם עם מיקום משמעותי באזור דרום מזרח אסיה המיוחס למיקומה במפגש של נתיבי הסחר הימיים הבין יבשתיים והתוך אסייתיים העוברים דרך מיצר מלאקה. לפיכך, אין זה מפתיע שבמלזיה נמצא אחד ממתקני הנמל הגדולים בעולם. זהו גם מרכז שינוע של אזור אסיה ונקודת כניסה מועדפת לשוק דרום מזרח אסיה.

 

למדינה שבעה נמלים כאשר הנמלים הבולטים של המדינה בפעילות מול ישראל הינם Port Klang ו-Port of Tanjung Pelepas.