סמן V וריטס והמשלוח בדרך

צים: הפסד של 2.69 מיליארד דולר בשנת 2023

צים: הפסד של 2.69 מיליארד דולר בשנת 2023

מחזור ההכנסות של החברה בשנת 2023 הסתכם ב-5.16 מיליארד דולר, ירידה של 59% מהשנה הקודמת. בשנת 2023,הובילה צים 3,281 אלף מכולות (TEU), ירידה של 2.9% מהשנה הקודמת. אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים: הבאנו לייעול משמעותי במבנה ההוצאות וחיזקנו את העוצמה המסחרית
14.03.24 / 15:55

ברת צים פרסמה היום את תוצאותיה העסקיות, על בסיס מאוחד, לרבעון הרביעי של שנת 2023 ולשנת 2023 כולה. דגשים עיקריים לרבעון הרביעי של שנת 2023 ולשנת 2023: הפסד הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-147 מיליון דולר (לעומת רווח נקי בסך 417 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד); ההפסד הנקי בשנת 2023, אשר כולל הפסד לא תזרימי מירידת ערך בסך 2.06 מיליארד דולר, הסתכם ב-2.69 מיליארד דולר (לעומת רווח נקי בסך 4.63 מיליארד דולר בשנת 2022). ה-EBITDA המתואם לרבעון הרביעי הסתכם ב-190 מיליון דולר, ירידה של 80% מהתקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA המתואם לשנת 2023 הסתכם ב-1.05 מיליארד דולר, ירידה של 86% מהשנה הקודמת. ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון הרביעי הסתכם ב-54 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 585 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי בשנת 2023 הסתכם ב-2.51 מיליארד דולר (שנבע בעיקר מהפסד לא-תזרימי מירידת ערך בסך 2.06 מיליארד דולר שנרשם ברבעון השלישי) לעומת רווח תפעולי של 6.14 מיליארד דולר בשנת 2022.

 

הפסד ה-EBIT המתואם ברבעון הרביעי הסתכם ב-49 מיליון דולר, לעומת EBIT מתואם בסך 585 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הפסד ה-EBIT המתואם בשנת 2023 הסתכם ב-422 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBIT מתואם של 6.15 מיליארד דולר בשנת 2022.

 

מחזור ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכם ב-1.21 מיליארד דולר, ירידה של 45% מהתקופה המקבילה אשתקד; מחזור ההכנסות בשנת 2023 הסתכם ב-5.16 מיליארד דולר, ירידה של 59% מהשנה הקודמת. צים הובילה 786 אלף מכולות (TEU) ברבעון הרביעי, ירידה של 4.6% מהתקופה המקבילה אשתקד; בשנת 2023,הובילה צים 3,281 אלף מכולות (TEU), ירידה של 2.9% מהשנה הקודמת

 

מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על 1,102 דולר, ירידה של 48% מהתקופה המקבילה אשתקד; מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) בשנת 2023 עמד על 1,203 דולר, ירידה של 63% מהשנה הקודמת

 

מר אלי גליקמן, נשיא ומנכ״ל צים אמר: ״בשנת 2023, על רקע תנאי שוק חלשים, שיבושים בתעשיית הספנות ואתגרים תפעוליים, הצוות המקצועי המעולה של צים עמד איתן באתגרים, תוך התמקדות בהשגת מצויינות תפעולית ובמתן שירות מיטבי ללקוחותינו. במקביל, השגנו התקדמות משמעותית לקראת השלמת השינוי האסטרטגי העמוק שלנו, ואנו שמחים לראות שהוא כבר נושא פירות, בהתאם לתחזיות שלנו. הבאנו לייעול משמעותי במבנה ההוצאות שלנו וחיזקנו את העוצמה המסחרית של החברה, ובד בבד פעלנו לצמצום פליטות הפחמן של החברה, יתרון חשוב לצים וללקוחותיה״.

 

מר גליקמן הוסיף, ״הודות לתוכנית חידוש הצי שלנו, הכוללת 46 אוניות חדשות, צים מצמצמת את הסתמכותה על אוניות מיושנות שיעילותן האנרגטית פחותה, ומתחדשת בצי מתקדם, חסכוני ויעיל, ידידותי יותר לסביבה המונע בעיקר בגז טבעי. תוכנית זו מתקדמת כמתוכנן ו-24 אוניות חדשות כבר התקבלו במסגרתה. העלות להובלת מכולה פוחתת, ואנו צופים המשך במגמת השיפור עם קבלתן של 22 אוניות חדשות נוספות במהלך שנת 2024. אנו ממשיכים לבחון כל העת את השירותים שלנו כדי לתת את המענה הטוב ביותר לצרכים המשתנים של הלקוחות, ולהציב את צים בעמדה שתאפשר לה לנצל הזדמנויות אטרקטיביות לצמיחה״.

 

מר גליקמן סיכם ואמר: ״בעוד השוק ממשיך להיות תנודתי, יתרת המזומנים הגבוהה של צים מאפשרת לנו להמשיך לממש חזון ארוך-טווח ולהתמקד ביצירת ערך בר-קיימא ללקוחות ולבעלי המניות של החברה. במבט לעתיד, בכוונת החברה להמשיך להתקדם בנחישות למימוש הטרנספורמציה האסטרטגית שלנו, במטרה לבסס את החברה בעמדה חזקה מאי פעם בשנת 2025 ולאחריה״.