סמן V וריטס והמשלוח בדרך

העולם בסערה הפסקת השיט בים סוף - חדשות וריטס

העולם בסערה הפסקת השיט בים סוף - חדשות וריטס

ממשבר שנראה שקשור רק לישראל פרץ לכל העולם, בעקבות ההתקפות שמבצעים החות"ים על כלי שיט בים האדום, הקבוצה התימנית שנתמכת על ידי ארגון החמאס כיוונה את ההתקפות שלה לספינות השטות לעבר ישראל ועברה לתקיפה למרבית חברות הספנות, הים האדום הוא אחד הנתיבים החשובי...
22.12.23 / 12:51
העולם בסערה הפסקת השיט בים סוף - חדשות וריטס
22.12.23
העולם בסערה הפסקת השיט בים סוף - חדשות וריטס

ממשבר שנראה שקשור רק לישראל פרץ לכל העולם, בעקבות ההתקפות שמבצעים החות"ים על כלי שיט בים האדום,פרץ לכל העולם, הקבוצה התימנית שנתמכת על ידי ארגון החמאס כיוונה את ההתקפות שלה לספינות השטות לעבר ישראל ועברה לתקיפה למרבית חברות הספנות, הים האדום הוא אחד הנתיבים החשובים בעולם למשלוחי נפט ודלק.

צעד זה מאלץ את חברות הספנות להפסיק את השיט בים סוף ולבצע מעקף דרך אפריקה, כתוצאה מכך התארכה ההפלגה בחודש ימים ויותר עם אפשרות שחברות הספנות יפרקו את המטענים בנמלים אחרים, בנוסף עליית מחירים גורפת שמבטלת הסכמים שנחתמו עם יבואנים כולל תוספת התייקרות ביטוח היטל מלחמה, כמו כן אין פתרון לייבוא ולייצוא מוצרי מזון טריים שלא ישרדו מסע באוניה סביב אירופה, מבוצע ניסיון לבצע את המשלוחים במשאיות בגשר יבשתי מנמלי דובאי במסע של 2000 ק"מ דרך סעודיה וירדן, מהלך שמוטל בספק בעקבות התנגדות ירדן.

מצב המשק:

מאז אסון 7.10 סוף המלחמה אינו נראה באופק , מעבר למחיר הכבד בחיים והמחיר הנפשי , צפוי המשק הישראלי להתמודד עם אדגרים משמעותיים, האטה כלכלית, ירידה בהשקעות, וגידול משמעותי בחוב הממשלתי, בנק ישראל התיר את הריבית ברמה של 4.75% ,מדד נובמבר הפתיע וירד ב-0.3% , האינפלציה ב-3.3% , הייסוף החד בשקל ריכך את הציפיות האינפלציונית, החוב הממשלתי בעקבות זינוק בהוצאות הביטחון, צפוי לעמוד על כ-200 מיליארד שקל.

ארה"ב

התמ"ג לרבעון השלישי עודכן משיעור של 4.9% ל- 5.2% דבר המצביע על חוזקת הכלכלה האמריקאית. קצב האינפלציה השנתי האט ל-3.2% , ה- FED הותיר את הריבית בחודש נובמבר ללא שינוי ברמה של 5.25%-5.50% .

אירופה 

הבנק המרכזי האירופי צפוי להותיר את הריבית ברמה של 4.50%, מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר הראה שהאינפלצייה בגוש היורו בטווח היעד הרשמי , קצב האינפלציה השנתי ירד בחדות מ-2.9% ל-2.4% , הריבית נשארה ללא שינוי 5.25% .

 

משפחת קבוצת וריטס מבקשים לחזק את כוחות הביטחון ושולחים תנחומים למשפחות השכולות, מאחלים החלמה מהירה לפצועים ומאמצים אל ליבנו את משפחות החטופים ומייחלים לשובם .

 

בברכת שבת שלום , שקטה ונעימה, בשורות טובות

משה יחזקאל Cplm / יו"ר 

moshey@veritas.co.il 

 

לחצו : לכל חדשות וריטס