סמן V וריטס והמשלוח בדרך

למרות השיפור בנמל יאנטיאן המחסור בקיבולת דומיננטי

למרות השיפור בנמל יאנטיאן המחסור בקיבולת דומיננטי

תעריפי ההובלה בין אסיה וארה״ב לשני החופים הינם פי שלושה לפחות מרמתם ביוני אשתקד. ההפרעה צפויה גם להחמיר את המחסור במכולות ריקות בנמלים שדילגו עליהם, והעיכובים משמעותם גם יותר הפלגות מבוטלות ולמעשה פחות קיבולת ביוני - יולי
17.06.21 / 16:32
למרות השיפור בנמל יאנטיאן המחסור בקיבולת דומיננטי
17.06.21
למרות השיפור בנמל יאנטיאן המחסור בקיבולת דומיננטי

על פי ניתוח מדד פרייטוס המתפרסם מדי שבוע ניתן לראות כי למרות השיפור בפעילות נמל יאנטיאן, העומס והעיכובים מגבילים את הקיבולת ושומרים על תעריפי הובלה גבוהים.

תעריפי ההובלה בין אסיה וארה״ב לשני החופים הינם פי שלושה לפחות מרמתם ביוני אשתקד, עובדה מרשימה עוד יותר בהתחשב בכך שמחירי ההובלה הימית כבר עלו ביוני אשתקד.

תעריפי ההובלה בין סין והחוף המערבי של ארה״ב עלו ב-4% ל-6,614 דולר / FEU. תעריף  זה גבוה ב-206% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב טיפסו ב-6% ל-9,889 דולר / FEU, והם גבוהים ב-244% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.

החדשות הטובות הן שהמצב בנמל יאנטיאן משתפר, כאשר הפעילות חזרה אתמול ל-75% תפוקה לאחר שבועות בהן הוטלו מגבלות משמעותיות. החדשות הרעות הן שההשבתה והצבר שנוצר בעקבותיו, גורם לעומס אזורי כאשר חברות הספנות מחפשות חלופות.

ההפרעה צפויה גם להחמיר את המחסור במכולות ריקות בנמלים שדילגו עליהם, והעיכובים משמעותם גם יותר הפלגות מבוטלות ולמעשה פחות קיבולת בחודש יוני ויולי, אף שהביקוש ימשיך לעלות.

בנוסף, נתוני השוק של Freightos.com מראים כי מטענים שמגיעים כעת בים מסין לארה״ב ארכו 42% יותר מיוני האחרון, והמצב כנראה ימשיך להחמיר מבחינת זמני האספקה.