סמן V וריטס והמשלוח בדרך

משבר ענף הספנות

משבר ענף הספנות

בתחזית שכתבתי לפני שנה המשבר בענף הספנות היה צריך להיות אחרנו, לצערי המשבר רק מחריף לא רק במחירי ההובלה , במצב היום כל בוקינג שנעשה לא מבטיח עלייה לאניה, לפני שאגע במשבר זה, קיים משבר לא פחות חריף המשבר בנמלי ישראל.
16.06.21 / 21:25
משבר ענף הספנות
16.06.21
משבר ענף הספנות

בתחזית שכתבתי לפני שנה המשבר בענף הספנות היה צריך להיות אחרנו, לצערי המשבר רק מחריף לא רק במחירי ההובלה ,כל הענף עובר טלטלה נוראית. במצב היום כל בוקינג שנעשה לא מבטיח עלייה לאניה, לפני שאגע במשבר זה, קיים משבר לא פחות חריף המשבר בנמלי ישראל.

כולנו חווים מציאות בלתי אפשרית, מטענים בייבוא וביצוא לא נפרקים מאוניות בזמן סביר, דבר שגורם לפקק ענק של אוניות שממתינות לפריקה, הסיבה העקרית שהנהלות הנמלים החליטו על קיצוצים בכוח אדם בהערכות לפתיחת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד, למרות הסיכומים החדשים על קליטת עובדים והסכם בין ההנהלות לעובדים בנמלי הים על שינוי מתכונת לקצר את הפיגורים והעכובים, אין שינוי במצב, נכון שהעומסים קיימים בנמלים רבים בעולם מהסיבה של גידול בסחר העולמי, אך בישראל יש מצב ייחודי שלא קיים בנמלים אחרים.

המגזר העסקי סובל נזקים אדירים הנאמד במאות מיליוני שקלים ביום, לא ייתכן שהנמלים לא יהיו אחראים בנזקים אלו,  החלה התארגנות של ציבור היבואנים והיצואנים להגשת תביעת נזיקין לנמלים בגין פיגור בפריקת המטענים או בהטענת סחורות ליצוא, בשלב זה ניתן ניתן לחשב נזקים החל מיום 1.7.20 ועד סוף אפריל 2021, לקוחות החברה יכולים להעביר לנו תביעות ואנו נגיש אותם בתביעה מרוכזת.

המשבר גורם לתוספות ענק בעליות שלא תמיד מתגלגל לצרכן, בנוסף פגיעה קשה ביבוא חומרי גלם אשר משבית מפעלים ומביא לביטולי משלוחי יצוא.

הממשלה החדשה ושר התחבורה חייבים מידית להתערב במשבר הקשה ולהכין תכנית התייעלות לקיצור משך ההמתנות.

מחירי ההובלה ממשיכים לטפס ונושקים ל-20,000 דולר למכולה 40 רגל מסין, כל ההסכמים שהיו לקבוצת וריטס וליבואנים עם חברות הספנות בוטלו, מחיר ההובלה הסופי נקבע רק לפני עליית המכולה לאניה ואז מתחיל לחץ ובקשות לקבל מקום ואישור העמסה על האניה, גם כאשר המכולה עלתה לאניה, מתברר לאחר ההפלגה שחברת הספנות החליטה לא לפרוק את המכולות בארץ בגלל הצפיפות בנמלים, והפריקה מתבצעת בנמל אחר בים התיכון, דבר שגורר המתנה ממושכת בחו"ל עד הגעה לארץ.

נמלים רבים בדרום סין ליד הונג קונג פועלים ביכולת מוגבלת שמחריף את הבעיות הקיימות.

מחלקת השרות בקבוצת וריטס פועלת בניהול אורית וינטר oritv@veritas.co.il ובשיתוף הנהלת החברה למציאת פתרונות יצרתיים. 

בקבוצת וריטס נקלט סוכן חדש ברוסיה עם שירותים לכל שרשרת הלוגיסטית ובכל מדינות חבר העמים, בשרותי שילוח ימי ואווירי מחסנים וכל פעילות לוגיסטית כולל יצוא לכל מדינה בעולם, לקוחות החברה המעוניינים בשירותים יש לפנות לגיל סלמן / סמנכ"ל פיתוח ומכירות gils@veritas.co.il

לחצו לחדשות עדכניות נוספות 

 

אני מאחל לכולם סוף שבוע נעים ושקט 

משה יחזקאל cplm 

יו"ר קבוצת וריטס 

moshey@veritas.co.il

053-5578903