סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סין: הסגר בשנגחאי לקראת סיום

סין: הסגר בשנגחאי לקראת סיום

סגן ראש עיר שנחאי אמר במסיבת עיתונאים כי פתיחה מסודרת של העיר תתקיים כעת באמצע החודש. יצרנים בינלאומיים רבים מדווחים על מצוקה ופסימיות לגבי אופן הטיפול בהתפרצות וכן חווים אילוצים רבים בפעילות היצרנית
15.05.22 / 15:50
סין: הסגר בשנגחאי לקראת סיום
15.05.22
סין: הסגר בשנגחאי לקראת סיום

סגן ראש עיר שנחאי אמר במסיבת עיתונאים כי פתיחה מסודרת של העיר תתקיים כעת באמצע החודש, תוך שימוש במונח סיני המתייחס לתקופה שבין 11 ל-20 במאי.

 

מבחינת תפעול הנמל, פיטר סאנד, אנליסט ראשי בפלטפורמת המכולות Xeneta, אמר כי ייקח בין ארבעה לשמונה שבועות עד שהפעילות הרגילה תתחדש, בעוד שנמלי הכניסה הראשים לארה״ב הוזהרו שוב ושוב על ידי אנליסטים להיערך למה שנקרא אפקט ״הצלפת שוט״ מהפתיחה המחודשת של שנגחאי.

 

הפתיחה המחודשת לא יכולה להגיע מהר מספיק, כאשר יצרנים בינלאומיים רבים מדווחים על מצוקה קיצונית ופסימיות לגבי האופן שבו הרשויות המקומיות טיפלו בהתפרצות שנחאי.

יותר ויותר עובדים זרים מתכננים לעזוב את המדינה עקב אסטרטגיית קוביד קפדנית של סין.

 

באזורים המושפעים מהסגר, חברות יכולות להתחיל מחדש את פעילותן רק תחת אילוצים כגון בעיות לוגיסטיות, זמינות נמוכה של צוות עובדים ואי ודאות הנגרמת משינויים פתאומיים במדיניות. הדבר גורם לפגיעה בהגדלת כושר הייצור.

 

לפחות 32 ערים ברחבי סין נמצאות כעת תחת סגר מלא או חלקי, ומשפיעות על עד 220 מיליון אנשים, על פי חישובים של ערוץ החדשות הבינלאומי CNN. בנוסף, הרשויות בסין הטילו השבוע איסור נסיעה בינלאומי דה פקטו, שאוסר על אזרחים לצאת לחו״ל מסיבות לא חיוניות.

 

בהצהרה ביום חמישי, מינהל ההגירה הלאומי של סין אמר כי יחמיר את תהליך הבדיקה שלו לגבי הנפקת מסמכי נסיעה כגון דרכונים, ויגביל את אלו המבקשים לעזוב.