סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מארסק: נשוב להפליג בים האדום

מארסק: נשוב להפליג בים האדום

חברת מארסק הודיעה אמש על כוונתה לאפשר לאניות החברה לחדש את המעבר דרך הים האדום בכיוון מזרח ומערב. זאת לאור הקמת כוח הקואליציה בהובלת ארה״ב. מארסק: עובדים על תכניות לאניות ומקווים כי זה יקרה בהקדם האפשרי מבחינה מבצעית
26.12.23 / 08:00
מארסק: נשוב להפליג בים האדום
26.12.23
מארסק: נשוב להפליג בים האדום

חברת מארסק הודיעה אמש על כוונתה לאפשר לאניות החברה לחדש את המעבר דרך הים האדום בכיוון מזרח ומערב. זאת לאור הקמת כוח הקואליציה בהובלת ארה״ב ובהשתתפות מדינות כמו קנדה, בחריין, דנמרק ועוד. החברה הודיעה כי היא עובדת כעת על תכניות לאניות הראשונות שיבצעו את המעבר הזה והיא מקווה כי זה יקרה בהקדם האפשרי מבחינה מבצעית. 

 

החברה כתבה בהודעתה כי ״העדיפות העליונה שלנו הייתה ותמיד תהיה בטיחותם של יורדי הים שלנו כמו גם המטען שלכם על כלי השיט שלנו, וכל אמצעי המגירה הוכנסו מתוך מחשבה על כך״.

 

״החל מיום ראשון ה-24 בדצמבר 2023, קיבלנו אישור כי יוזמת הביטחון הרב-לאומית שהוכרזה בעבר, Operation Prosperity Guardian (OPG) הוקמה ונפרסה כעת כדי לאפשר למסחר ימי לעבור בים האדום / מפרץ עדן ושוב פעם נוספת לחזור להשתמש בתעלת סואץ כשער בין אסיה לאירופה. אלו הן חדשות מבורכות ביותר עבור התעשייה כולה ועבור הפונקציונליות של הסחר העולמי.

 

״עם הפעלת יוזמת OPG, אנו מתכוננים לאפשר לכלי שיט לחדש את המעבר דרך הים האדום הן מזרחה והן מערבה. אנו עובדים כעת על תוכניות לכלי השיט הראשונים שיבצעו את המעבר ושזה יקרה בהקדם האפשרי מבחינה מבצעית. תוך כדי כך, הבטחת בטיחות העובדים שלנו היא בעלת חשיבות עליונה ובעדיפות מספר אחת שלנו בטיפול במצב המאתגר באזור ים סוף / מפרץ עדן.

 

החברה מציינת יחד עם זאת כי ״למרות שקיימים אמצעי אבטחה כדי לאפשר את מעבר ים סוף/מפרץ עדן עבור כלי השיט שלנו, הסיכון הכולל באזור לא בוטל בשלב זה. מארסק לא תהסס להעריך מחדש את המצב ושוב ליזום תוכניות הסטה אם אנו רואים בכך צורך לבטיחות יורדי הים שלנו״.