סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס: ביטולי טיסות, ביטול מכסים, מצב המשק העולמי

חדשות וריטס: ביטולי טיסות, ביטול מכסים, מצב המשק העולמי

בכתבות האחרונות שלי ציינתי את העומד להתרחש, "מיתון עולמי" אחרי הדפסות כספים של המדינות בטריליונים , עליות מחיר בכל תחום , חומרי גלם ומחירי האנרגיה, מחירי ההובלות ים ואוויר,..
01.07.22 / 13:45
חדשות וריטס: ביטולי טיסות, ביטול מכסים, מצב המשק העולמי
01.07.22
חדשות וריטס: ביטולי טיסות, ביטול מכסים, מצב המשק העולמי

בכתבות האחרונות שלי ציינתי את העומד להתרחש, "מיתון עולמי" אחרי הדפסות כספים של המדינות בטריליונים , עליות מחיר בכל תחום , חומרי גלם ומחירי האנרגיה, מחירי ההובלות ים ואוויר , חוסר בכוח אדם ומלאים, עליות ריבית אנו עדים למכת אינפלציה שפורצת בכל מדינה.

משבר התעופה , עשרות טיסות מבוטלות מידי יום בכל חברות התעופה בעיקר מחוסר כוח אדם שמשבית שדות תעופה וכל השירותים הקשורים לכך.

משרדנו מנסה במציאת פתרונות יצירתיים ללקוחות החברה.

הפחתת מיסים תמשך בשלב נוסף (ראו כתבה קודמת "מכס אפס" ) במגוון מוצרי חקלאות, שמנים צמחיים, ממתקים, חטיפים, פירות מיובשים, סוכר, מימי פירות וכד' , בנוסף מוצע לבטל מוצרים ביבוא אישי שערכן אינו עולה על 1000 דולר, זאת בהמשך לביטול המכסים ביבוא מסחרי "מכס אפס"

ישראל – בסוף חודש מאי בנק ישראל העלה את הריבית ב-4% ובכך הציב את שיעור הריבית במשק ברמה של 0.75%.

מדובר במהלך מפתיע של בנק ישראל, זאת כי ע"פ הצפי של ההלניסטיים והשוק רמת האינפלציה בישראל ממשיכה לשבור שיאים, האינפלציה השנתית לחודש אפריל הסתכמה ב-4%, ברמה הגבוהה ביותר ב-11 השנים האחרונות, שיעור האבטלה בישראל ממשיך להתכווץ והוא ירד לרמה של 3.1% בחודש אפריל.

 

ארה"ב האינפלציה נושקת ל-9% !!!, זאת חרף העלאות הריבית והשיא עוד לפנינו, כל זאת מביא למשמעות אחת , מיתון וכנראה גם למיתון עולמי שעלול להתרחש עם תחילת עונת הדו"חות בתחילת יולי וימשיך במחצית הראשונה של השנה הבאה.

רוסיה חדלות פירעון, עם ניתוקה משווקי ההון הבינלאומיים בעקבות הסנקציות והבריחה של אלפי משקיעים גרמו לכך שרוסיה לא פרעה חוב על אג"ח ממשלתית בסך 100 מיליוני דולר, כאשר הסנקציות מונעות מרוסיה גישה לעתודות המט"ח שלה, 40 מיליארד דולר מחובות רוסיה הם בדולרים וביורו שמוחזקים מחוץ למדינה, כתוצאה

מחדלות פירעון, כספים אלו יידרשו אוטומטית לפירעון.

אירופה – על אף העדכון של האינפלציה לחודש אפריל מרמה של 7.5% , האינפלציה בגוש האירו נותרה ברמת שיא, נגידת הבנק המרכזי הודיעה שהריבית תעלה בסבירות גבוהה בחודש יולי הקרוב, הבנק המרכזי לא רואה סימנים למיתון בגוש האירו.

סין – על אף שרוב מדינות המערב כבר ביטלו את החלק המשמעותי של מגבלות הקורונה, הממשלה הסינית ממשיכה ליישם את מדיניות אפס הדבקה, מיליוני תושבים בסין עדיין שרויים בסגר שהחל בחודש אפריל, במקביל, פורסמו מספר נתונים שליליים בנוגע לפעילות הכלכלית בסין, אשר מזכיריםאת תחילתו של משבר הקורונה ב-2020.

 

שבת שלום וסוף שבוע נעים

משה יחזקאל Cplm /יו"ר

074-7555-101

moshey@veritas.co.il

 

                        לחצו : קישור לכל חדשות קבוצת וריטס