סמן V וריטס והמשלוח בדרך

לופטהנזה קרגו הזמינה 10 מטוסי מטען של בואינג

לופטהנזה קרגו הזמינה 10 מטוסי מטען של בואינג

זוהי ההשקעה הגדולה ביותר בתולדות החברה. לופטהנזה: שלושה מטוסי בואינג 777F ושבעה מטוסי בואינג 777-8F מהדור החדש מוסיפים קיבולת נוספת לצי בטווח הקצר והארוך. שאול גרימברג: לופטהנזה קרגו ממשיכה לחזק את מעמדה בשוק הובלת המטען
15.05.22 / 15:41
לופטהנזה קרגו הזמינה 10 מטוסי מטען של בואינג
15.05.22
לופטהנזה קרגו הזמינה 10 מטוסי מטען של בואינג

היום הודיעה קבוצת לופטהנזה כי תשקיע בהרחבת הקיבולת של צי מטוסי המטען של לופטהנזה קרגו. חברת התעופה הזמינה בסך הכל עשרה מטוסי מטען - כולל שלושה מטוסי מטען מדגם בואינג B777F בטכנולוגיה העדכנית של בואינג, ושבעה מטוסי מטען מסוג  777-8F, מטוס המטען מהדור הבא של בואינג. בנוסף, חוזי החכירה של שני מטוסי מטען מדגם בואינג B777F, שהוחכרו עד 2024, יוארכו בשבע שנים כל אחד עד שנת 2031.

 

הראשון מבין מטוסי ה-777F, שניתן לרכוש אותו בשוק המטוסים המשומשים בהתראה קצרה, צפוי להיכנס לפעילות כבר ביולי 2022. שני מטוסי B777F חדשים לגמרי יגיעו בהמשך.

 

מלופטהנזה נמסר כי ״תוספות חדשות אלו יאפשרו לשווק יכולות הובלה נוספות בטווח הקצר עד הבינוני עם סוג מטוס הזמין כיום בתעשייה ומבוסס בצי המטען של לופטהנזה״.

 

בנוסף, קבוצת לופטהנזה מבצעת השקעות צופות פני עתיד בשבעה B777-8F חדשים – גירסה משופרת טכנית של B777F. אספקת המטוסים הללו צפויה במועד מאוחר יותר בין 2027 ל-2030.

 

נכון לעכשיו, צי מטוסי המטען של לופטהנזה קרגו מורכב מ-15 מטוסי בואינג B777F בסך הכל, ארבעה מהם מופעלים על ידי AeroLogic. בנוסף, ישנה קיבולת של שני מטוסי מטען מסוג A321 וקיבולת בטן של מטוסי נוסעים המופעלים על ידי לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, בריסל איירליינס ו-Eurowings Discover. עם ההזמנה של עשרה מטוסי מטען של בואינג, לופטהנזה קרגו תציע ללקוחותיה בעתיד קיבולות מורחבות בתוך הרשת הגלובלית לטווח ארוך.

 

דורותיאה פון בוקסברג, יו״ר הדירקטוריון והמנכ״לית של לופטהנזה קרגו: ״אנו שמחים מאוד על כך שהצלחנו לקבוע מסלול חשוב לעתיד שלנו ולצמיחה של לופטהנזה קרגו עם ההחלטה להזמין עשרה מטוסי מטען רחבי גוף נוספים. אנו יכולים להציע ללקוחותינו קיבולת רבה יותר בטווח הקצר והארוך, וכן גם להבטיח שנפעיל את מטוסי המטען החדישים והיעילים ביותר. ההשקעות בדור הבא של מטוסי המטען, הבואינג 777-8F, יפחיתו משמעותית את פליטת ה-CO2. לכן אנו עושים צעד חשוב נוסף בדרכנו להובלה אווירית ללא פליטות פחמן. השקעות גדולות אלו בלופטהנזה קרגו מהוות סימן לאמון בהתפתחות העתידית של שוק ההובלה האווירית ובתפקיד שלופטהנזה קרגו תמשיך למלא בו״.

 

הבואינג 777-8F החדש נחשב למטוס המטען חזק ביותר. יש לו טווח של 8,167 קילומטרים (4410 מיילים ימיים) ומטען מקסימלי של 118 טון מטרי. בהשוואה לגרסת ה-B777F, יש לו 17 אחוז יותר נפח מטען. הודות לשני מנועי GE9x היעילים מבית General Electric Aviation, צריכת הדלק נמוכה, מה שבתורו חוסך בפליטות פחמן.

 

שאול גרימברג, מנהל חטיבת המטענים של קבוצת לופטהנזה בישראל: ״זוהי אחת מהבשורות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של קבוצת לופטהנזה. לופטהנזה קרגו ממשיכה לחזק את מעמדה בשוק הובלת המטענים הבין לאומי והישראלי, באמצעות צי מטוסי המטען החדיש והיעיל שברשותנו, נספק מענה לצרכי היבואנים והיצואנים בהיקף תדירות טיסות מוגבר, בשרות ובסטנדרט הגבוהים של חברתנו״.